BATB536 Туроператорска и турагентска дейност
Анотация:
Курсът по Туроператорска и турагентска дейност е двусеместриален и в първата си част е насочен към усвояване на знания от страна на студентите по отношение на дейността на „производителят” в контекста на посредниците в туризма, а именно туроператорът. Това по-конкретно касае основните термини и дефиниции относно организаторската дейност на туристическата агенция. Особено внимание се обръща и на технологията на проектиране, разработване, организиране, реализация на туроператорския продукт – туристическото пътуване с обща цена.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
ще знаят:
• Основните понятия и дефиниции в туроператорската дейност;
• Възникването и развитието на туристическите агенции в България и света;
• Основните дейности на туристическите агенции;
• Класификацията на туристическите агенции;
• Ролята и значението на туристическите агенции;
• Елементите на туристическия продукт;
• Етапите на разработване на туристическото пътуване с обща цена;
ще могат:
• Да анализират туристическото търсене и предлагане в контекста на туроператорската дейност;
• Да анализират конкурентните предимства на туристическите агенции;
• Да разработват туристическо пътуване с обща цена;
• Да калкулират цената на туристическите пътувания;
• Да спазват правилата и изискванията при провеждане на туристическите пътувания с обща цена;
Предварителни изисквания:
по дисциплините:
- Въведение в туризма;
- Туристически ресурси;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни понятия и дефиниции. Същност и определение на туристическата агенция.
- Историческо развитие на туристичерските агенции.
- Съвременни тенденции в развитието на туристическите пътувания в световен мащаб
- Основни дейности на туристическите агенции
- Класификация на туристическите агенции
- Роля и значение на туристическите агенции
- Характеристика, функции и задачи на туроператорите
- Организиране и планиране на туристическите пътувания с обща цена
- Икономически елементи на пътуването
- Въведение в турагентската дейност.
- Особености на обслужването в туристическите агенции
- Организация на продажбите на туристическите пътувания с обща цена
- Права и задължения при продажбата на туристически пакети.
- Провеждане на организираните туристически пътувания с обща цена
- Проблеми и тенденции на развитието на туристическите агенции у нас
- Текущо оценяване по курса
Литература по темите:
1. Воденска Мария, Посредническа дейност в туризма, С., 2007
2. Георгиев Асен, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, Аскони издат, С., 2003
3. Емилова И., Влиянието на фирмената политика върху конкурентоспособността на туристическите агенции, Авангарс Прима, С., 2005
4. Нешков М., Пътнически транспорт и туризъм, УИ, Варна, 2007
5. Нешков М., Технология и организация на туристическата дейност, С., НБУ, 1995
6. Станкова М., Туроператорска и транспортна дейност, Благоевград, ЮЗУ, 2003