BUTB712D Sommelier and Barista

Annotation:

Целта на курса е да запознае студентите с възможностите на ефективните реклама и връзки с обществеността в съвременната туристическа организация. Предмет на основната част от предлаганите теми са ролята, същността и значението на рекламата и пъблик рилейшънс в съвременната туристическа индустрия и свързаните с тях конкретни практически стъпки за изграждане на имиджа на организацията.

Сред основните теми по занятия са видовете реклама, каналите и носителите на рекламните послания, рекламните константи на фирмената култура, самостоятелните и несамостоятелните средства за реклама, участниците в комуникационния процес, организиране, бюджетиране и реализиране на конкретна рекламна кампания и др. Визирани са основните теми, които разглеждат историята и развитието на връзките с обществеността, разликите между рекламата и връзките с обществеността, форми и средства на пъблик рилейшънс на туристическата организация, управление на връзките с обществеността на туристическата организация.

Като конкретен резултат от този курс студентите ще знаят основните определения, функции и задачи на рекламата и връзките с обществеността, както и основните ключови понятия, свързани с организацията на съвременната рекламна и пъблик рилейшънс кампания на една туристическа организация.. Студентите ще могат организират, планират и бюджетират сами рекламна кампания в туризма, да познават психологическите механизми на рекламното въздействие, да познават и предлагат най-добрите в практиката средства на туристическа реклама, да пишат план-сценарии на реални събития в туризма и др.

В рамките на курса са предвидени дискусии теми, анализ на случаи, разработване на самостоятелни писмени работи, посещение и отразяване след това на конкретно туристическо събитие и др. В посочения обем от часове за лекции и упражнения са включени практически казуси от рекламни и пъблик рилейшънс кампании в българския туризъм, кризисен пъблик рилейшънс в туристическия бизнес и др.

прочети още
Tourism (in Bulgarian) Distance Learning

Lecturers:

Assoc. prof. Sonya Aleksieva, PhD
Asst. Violeta Doneva-Yankulova, PhD

Course Description:

Competencies:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните определения, функции и задачи на рекламата и връзките с обществеността в туризма, както и основните ключови понятия

• формите и средствата на ПР в туризма, ефективните комуникации с външните и вътрешните публики в туристическата организация

• как се подготвят и организират специални ПР събития на съвременната туристическа фирма

2) могат:

• да организират, планират и бюджетират сами рекламна и пъблик рилейшънс кампания в туризма, да познават психологическите механизми на рекламното въздействие

• да избират и предлагат най-добрите в практиката средства на туристическа реклама и връзките с обществеността

• да пишат план-сценарий на реални събития в туризма и др.


Prerequisites:
Студентите да имат знания и/или умения:

• първоначални знания по маркетинг

• първоначални знания по реклама



Types:
Distance

Types of Courses:
Lecture

Language of teaching:
Bulgarian

Topics:

  1. Основни понятия и определения на туристическата реклама.Роля и значение на рекламата като част от ИМК в съвременната туристическа организация.
  2. Кратка история на развитието на туристическата реклама, съвременни тенденции в развитието на рекламата в туристическата организация.
  3. Основни рекламни концепции, задачи и функции на рекламата. Видове реклама. Рекламното въздействие (анализ на случаи).
  4. Канали, рекламни носители и рекламни средства. Рекламни константи при фирмената култура и фирмения стил.
  5. Самостоятелни средства на туристическата реклама (проспекти, бюлетини, брошури, дипляни, каталози, рекламни списания и справочници и др.).Рекламни списания, вестници, календари и плакати. Други самостоятелни печатни средства.
  6. Несамостоятелни рекламни средства (обяви, радио и телевизионни рекламни средства, други аудиовизуални средства, сувенирни стоки, рекламни съобщения по електронен път, Интернет и др.).
  7. Организиране на рекламната дейност. Провеждане на рекламна кампания – подготовка и рекламно проучване. Участници в комуникационния процес (рекламодатели, изпълнители, рекламни посредници, разпространители и адресати).
  8. Интернет реклама. Планиране, бюджет и ефективност на рекламата на туристическата организация. Международни панаири и изложби(анализ на случаи).
  9. Комуникационна политика на съвременната туристическата организация(анализ на случаи).
  10. Кратка история на PR. Връзки с обществеността – същност, определения и ключови понятия. Видове PR (анализ на случаи)
  11. Функции и принципи на PR. Форми и средства на пъблик рилейшънс.
  12. Основни различия между рекламата и връзките с обществеността. Използване на PR в комуникационната система на туристическата организация.
  13. Обществено мнение. Видове публики. PR и медии. Създаване на новини. Специални събития. Спонсорство и лобизъм (анализ на случаи).
  14. Социални медии. Специфика на онлайн комуникациите. Онлайн PR. Дигитален маркетинг. Социални мрежи, блогосфера, мобилни приложения и др.
  15. Професионални рекламни и PR организации. PR и етика. Етични кодекси. (анализ на случаи)

Bibliography:

Бoриславов, Я. Виното.Българска енциклопедия, С., 2009

Гълъбова, В., Виното е за всички, С., 2014

Димитър Цаков, Виното, С., 2008

Дъбева, Т., Луканова, Г., Ресторантьорство, Варна, 2013

Костадинов, Х., Виното.Производство и контрол, С., 2010

Нестерова, В., Хигиена на храненето и хранително законодателство, С., 2014

Николова, Д. Кафе с все по-изразен аромат - http://www.capital.bg/specialni_izdaniia/kafe/2014/04/02/2273489_kafe_s_vse_po-izrazen_aromat/

Оризе, Л., Йорданова, М., Михаил Марковски, М., Сомелиер – професия на бъдещето, С., 2005

Проданова, Н., Дегустацията, или как да опознаем виното, София, 2012

Рибов, М. и кол. Ресторантьорство и хотелиерство, С., 2015

Стамов, С., Никовска, К., Сервиране и барманство, С., 2012

Стамов, С., Никовска, К., Сомелиерство, Ст. Загора, 2013

Сортове кафе - http://www.saquella.bg/ItalianEspresso.aspx?f=20

Добрият бариста има мисия да образова своите клиенти - http://espressimo.bg/interviews/ivan-milushev-baristata-ima-misia-da-obrazova-svoite-klienti/

Интервю с Йордан Дъбов – Асоциация на баристите http://www.barista.bg/%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B2%D1%8E-%D1%81-%D0%B9%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BD-%D0%B4%D1%8A%D0%B1%D0%BE%D0%B2/

Специализирани списания и интернет сайтове:

„Бакхус” (архив)

Happy Weekend (архив)

„Туризъм и отдих”(архив)

„Одисей” (архив)

„Черга”(архив)

„Травел Мегазин"(архив)

www.horemag.bg/

www.thexperts.bg

http://www.divino.bg/

www.bgsommelier.com

www.vinoto.com

www.oiv.int/oiv/cms/index?lang=en

Текущото оценяване включва:

- предаване на три писмени работи през семестъра (коментар, анализ или писмен оттовор)

- предаване на курсов проект по тема от курса (в обем от 10 стр.) преди приключването на семестъра

- оценка на присъствието и участието в учебния процес през семестъра