LEAB068D Прав и обратен превод (английски и испански език)
Анотация:
Целта на курса е усвояването на умения за двупосочен превод въз основа на съпоставка на морфологичните,лексикалните, синтактичните, стилистичните и фразеологичните единици в двата езика и да се задълбочат познанията на студентите при тяхната конкретна употреба в свързан текст, за да бъдат избегната междуезиковата асиметрия на всички на фонетично, морфологично, лексикално, синтактично, семантично и словообразувателно равнище.
Преподавател(и):
доц. Венета Сиракова д-р
доц. Борис Наймушин д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- да използват необходимата езикова и лингвистична компетентност за извършването на двупосочен превод.
- овладяват основните техники на двупосочния превод.
2) могат:
- да извършват двупосочен превод от испански на български и обратно на текстове от различни области на текстове с невисока степен на трудност;
- да правят двупосочен превод, като избират най-подходящата и релевантна словоформа за даден контекст с оглед на значението, стиловия регистър на текста.
- могат да боравят успешно с езиковата омонимия, синонимия, антонимия и с граматичната и лексикална валентност.
Предварителни изисквания:
Студентите успешно да са завършили курс на ниво В2 по испански/английски език, и да притежават отлични знания по български език.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
- Опазване на околната среда
- Възобновяеми енергии (ВЕИ)
- Социална политика
- Информационни технологии
- Текущ писмен превод
- Социология и политология
- Археология и история
- Изкуство
- Психология
- Текущ писмен превод
- Туризъм
- Медицина
- Архитектура и строителство. Транспорт
- Телекомуникации
- Текущ писмен превод
Литература по темите:
•Материали от специализирани издания в България, Испания, Латниска Америка
•Публицистика
•Преса
•Янева, Д. и Мичев, Ст. Испанско-български речник; Везни-4, София, 2001.
•Янева, Д. и Мичев, Ст.Практическа испанска граматика; Везни-4, София, 2006.
•Практически граматики на българския език
Средства за оценяване: