BATB710D Управление на събитията
Анотация:
Курсът "Управление на събития" въвежда в историята на специалните събития и развитието им до днес. Той запознава с видовете специални събития и тяхното планиране, организиране и реализиране. Основните теми, които включва курса са свързани с подготовката на тяхната творческа, логистична и финансова част. Курсът запознава с детайли с организирането на творческите и техническите екипи, с реализирането на комуникационната политика и работата с медиите в едно специално събитие.
Спецификата на събитийния мениджмънт и връзката му с рекламата и PR, както и значението за CSR, са сред темите, които дават възможност за демонстриране и анализиране на добри чуждестранни и български практики.
Цели на курса:
Студентите да се запознаят със същността, организирането и провеждане на специални събития и организиране на спонсорство в туризма
Студентите да получат практически знания по тумата на курса чрез запознаване с различни казуси по "Управление на събития" и да се научат да разработват план за събития въз основа на получените теоретични знания, адаптирайки ги към практиката.
Студентите да покажат самостоятелно мислене по темата и умение да анализират и обобщават различни ситуации, проблеми и решения, свързани с практиката на специалните събития и спонсорството.
Въз основа на получените знания, студентите трябва да могат да разработят самостоятелната работа по "Управление на събития" в рамките на семестъра в обем от 10 (десет) страници.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
гл. ас. Виолета Донева-Янкулова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1)знаят:
-да подготвят примерен план и сценарий на специално събитие
-да планират и организират специално събитие
-да бюджетират специално събитие
2) могат:
-да предложат проект за реклама и PR в рамките на събитието
-да направят спонсорско писмо за специално събитие
-да подберат екип за организацията
-да познават и използват най-ефективно различните видове специални събития
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
Първоначални знания по маркетинг, реклама и PR
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- История на специалните събития. Видове специални събития. Въведение в събитийния мениджмънт. Модели на практикуване на събитиен мениджмънт.
- Разработване на план за специални събития, реализиране - идентифициране нуждите на гостите, управление на околната среда.
- Тематични събития. Подготовка и организация на тематични събития (Анализ на случаи).
- Съставяне на програма за дейностите свързани с реализирането на специалното събитие.
- Съставяне на програма за дейностите свързани с реализирането на специалното събитие.
- Определяне на бюджет на специално събитие. Разпределение на финансовите ресурси за реализирането на специално събитие. Договориране на подизпълнители. Водене на преговори. Работа с подизпълнители.
- Място за специално събитие. Управление на мястото на събитието - изготвяне на график на производството, управление на аудио, видео и т.н услуги. Ролята на кетеринга при специалните събития - избор на кетеринг услуги.
- Корпоративни събития - специфика на интегрираните маркетингови комуникации при събития на големи фирми, корпорации или дружества. (Анализ на случаи).
- Планиране и реализиране на специални събития като фестивали, панаири и изложения. Специфики и предизвикателства. (Анализ на случаи).
- Специални събития за набиране на средства. Ролята на благотворителни събития. Типове благотворителни събития - характерни черти в комуникациите им.
- Специфика на комуникациите при спортните събития - фенове, медии, спонсори и известни личности. Обвързване на спортните събития с определени каузи. Ролята на маркетинга на специалните събития.
- Ролята на рекламата в реализирането на специални събития. Силни и слаби страни на традиционната реклама. Съвременната реклама - нови тенденции и очаквания.
- ПР методи и техники при организирането на специални събития. ПР събития и специални събития - сходства и разлики. (Анализ на случаи).
- Закони и финансови правила - подготовка и утвърждаване на договори, лицензии, разрешения. Законно регламентиране на дейността по провеждане на специални събития. Методи и практики за оценяване успеха на специалните събития.
- Управление на риска - неотменна част от управлението на събития през XXI-ви век. Основни характеристики и специфика на управлението на риска. (Анализ на случаи).
Литература по темите:
Кътлип, С., Сентър, Ал., Бруум, Гл., Ефективен пъблик рилейшънс. С., 1999
Велев, М., Управление на маркетинга, С., 2005
Доганов, Д., Дуранкев, Б., Катранджиев, Хр., "Интегрирани маркетингови комуникации", С., Университетско издателство "Стопанство", 2003
Маринов, Р., Комуникационни стратегии, С., 2004
Петев, Т., Теория за масовата комуникация, С., 2004
Райков, З., Корпоративен имидж, С, 2001
Райков, З. PR - технологията на успеха, С., 2003
Рийс, Ар, Рийс, Л., Залезът на рекламата и възходът на PR, С., 2003
Стойков, Л., Пачева, В., Връзки с обществеността и бизнес комуникации, С., 2005
Фокс, У., Как се пишат новини, С., 2005
Голдблат, Д., Специални събития, С., 2006
Котлър, Ф., Маркетинг съвети от А до Я, С., 2006
Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс - Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
Лехтонен, Я., Рисковете на публичността, С,. 2006
Стойков, Л., Управление на връзките с обществеността, С., 2007
Дейвис, А., Всичко, което трябва да знаете за ПР, С., 2007
Алексиева, С., Пъблик рилейшънс, Книга за това, което не може да се купи, а трябва да се спечели, С., 2008
Маккей,М., Дейвис, М., Фенинг, П., Посланията.Комуникационнните умения, С., 2009
Шипли, Д., Шуолби, У., Интернет етикет, С., 2009
Сотирова, Д., Бизнес етика, С., 2009
Брекенридж, Д., PR 2.0, С., 2009
Скот, Д., Новите правила в маркетинга и в ПР, С., 2009
Томс, Ж., Георгиев, Д., Успешен онлайн маркетинг с 65 примера от практиката, С., 2010
Алексиева, С. Бизнес комуникации, С., 2011
Алексиева, С., Културният туризъм - мисията на Велико Търново, С., 2011
Рийд, Дж. В крак с онлайн маркетинга, С., 2012
Средства за оценяване: