BATB503D Икономика на туризма
Анотация:
Курсът запознава е основните икономически характеристики на туристическия бизнес: потребителски избор, бизнес организация, пазар, конкуренция и поведение, регулиране на пазара, капиталова структура - хора, финанси и резултатите от функционирането на туристическата фирма;
Предоставя знания, умения и нагласа за разработване на корпоративни стратегии в конкурентни условия.
Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
кои са ключовите икономически фактори за успешен туристически бизнес и как те се организират в бизнес-стратегия.
2) могат:
да разпознават, използват и прилагат факторите на стопанското развитие за различни цели. Самостоятелно да работят с икономическия аналитичен и понятиен апарат.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
микроикономика;
макроикономика;
основи на финансите.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
o David Begg, Stanley Fisher, Rudiger Dornbush, /www.BeggEcon.com/, Economics, 6th edition, The McGraw - Hill
o Joan Robinson, The Theory of Imperfect Competition, The McGraw - Hill
o Knight Frann H. Risk, Uncertainty and Profit LSE Harpers 1965
o Стенли Фишър, Ръдигьр Дорнбуш, Ричар Шмалензи, Икономика: основи на микро и макроикономиката, Отворено общество, стр. 45-59; 106-129
o проф.д-р Манол Рибов, Туризмът в ерата на качеството, Тракия-М, 2003, стр. 11-77
o А. Георгиев, М. Василева, Туроператорска, агентска и транспортна дейност в туризма, 2003
o Чудомир Големинов, Правна защита на конкуренцията, Юрапел, стр. 38
o Лиляна Пиперкова, Правна защита на конкуренцията, НБУ - ЦДО, 1996 /НБУ 347/П527/
Средства за оценяване:
ТЕСТ 50%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 50%