BUTB406 Дигитализация в туризма

Анотация:

Курсът дава цялостна представа за концепциите, идеите и технологиите на дигитализацията в туризма. Целта на курса е да разшири познанията на студентите относно информационните и комуникационните технологии в туризма. Обучението е насочено към придобиване на специализирани знания и умения за организация и управление на процесите при развитие на туристическа дейност в електронна среда. Разглеждат се въпроси, свързани с предпоставките за развитие и формите на електронен бизнес в туризма, както и стратегиите за неговото развитие. Особено внимание се обръща на дигиталния маркетинг в туризма.

прочети още
Туризъм

Преподавател(и):

гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• същността и особеностите на дигитализацията в туризма;

• видовете и формите на електронен бизнес в туризма;

• възможностите за реализация на туристически услуги във виртуална среда;

2) могат да:

• използват предимствата на технологиите и Интернет за подобряване на туристическото обслужване;

• създават ефективно уеб присъствие на туристическия бизнес;

• управляват връзките с клиентите посредством Интернет.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Въведение в туризма

• Маркетинг

• Компютърни умения



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в дигитализацията в туризма. Информационните технологии в съвременния туризъм. Комуникациите в глобална среда. Комуникационни канали и мрежи в туристическия бизнес.
  2. Същност и определение на електронния бизнес в туризма. Предпоставки и фактори за развитие на дигитализацията и е-бизнес в туризма. Видове и форми на електронен бизнес в туризма.
  3. Технологии за реализиране на електронен бизнес. Приложения за електронен бизнес в туризма.
  4. Характеристика и приложение на мобилния бизнес в туризма. Технически предпоставки за използване на мобилни решения в туризма. Съвременни мобилни информационни услуги в туризма.
  5. Електронна търговия в туризма. Глобални дистрибуционни системи. Онлайн посредници в туризма.
  6. Същност и особености на дигиталния маркетинг. Основни инструменти и медии за дигитален маркетинг. Приспособяване към промените в дигитална среда.
  7. Уебсайтът в дигитализацията на туризма. Класификации и принципи на използване на уебсайта. Уебсайтът като маркетингов инструмент за е-бизнес в туризма. Развитие и реклама на уебсайта.
  8. Същност, задачи и функции на управлението на взаимоотношенията с клиентите (CRM). Основни принципи и изисквания към функционирането на CRM. Класификация на CRM. Електронни CRM системи.
  9. CRM системите на световния и българския софтуерен пазар. Проблеми и перспективи при внедряването на CRM системите в туризма
  10. Облачна среда – интеграция на туристически услуги.
  11. Дигитализация в хотелиерството и ресторантьорството, в туроператорската и турагентска дейност, в допълнителните туристически дейности.
  12. Дигитална трансформация на туристическата дестинация. Организации за управление на туристически дестинации.
  13. Текущо оценяване.

Литература по темите:

• Амор, Д. (Р)еволюция на Е-бизнеса. „ИнфоДАР”, София, 2000

• Василева, Б. Изследвания и модели на е-маркетингови стратегии на фирмите, СТЕНО, Варна, 2005

• Величкова, Д., Управление на връзките с клиентите при електронния бизнес., ИК ”КОТА”, Ст. Загора, 2007.

• Данько, Т. и кол., Электронный маркетинг. ИНФРА – М., 2003.

• Краев, Л., Краева, В., Емилова П., Електронен бизнес, Фабер, В. Търново, 2009

• Краева, В., Електронен бизнес в туризма. СА – Свищов, 2008.

• Кръстева и кол., Дигитален маркетинг, Авангард Прима, София, 2016

• Молхова, М., Електронен бизнес, Университетско издателство "Стопанство", София, 2009

• Моцев, М., Електронна търговия, ФорКом, Софи, 2001

• Ненов, Ал., На 1 клик разстояние: Пътеводителят за онлайн бизнес в България,Изток-Запад, София, 2012

• Рибов и кол., Дигиталната трансформация в туризма, Авангард Прима, София, 2018

• Тонкова, Е. Дистрибуционни модели в условията на е-бизнес. СТЕНО, Варна, 2005

• Чудновский, М., А. Жукова. Информационные технологии управления в туризме. Москва, 2007.

• Chaffey, D., E-business and E-commerce Management. Strategy, Implementation and Practices, Pearson Education, UK, 2009