LEAB051 Решаване на казуси (на испански език)
Анотация:
Курсът развива комуникативните умения на студентите и способността им да вземат управленски решения в бизнес среда при подадена информация във вид на доклади, записи от интервюта, писма и пр.
Преподавател(и):
гл. ас. Даниела Александрова д-р
преп. Любка Славова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Лексика, терминология, конструкции, необходими за ориентиране в управленски проблеми и за участие в дискусии
2) могат:
да участват в дискусии и да решават управленски задачи в испаноезична среда.
Предварителни изисквания:
Студентите трябва да владеят испански език на ниво равно или по-високо от В1 от Европейската езикова рамка.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Испански
Теми, които се разглеждат в курса:
- Що е казус? Стъпки при анализа.
- Основни фактори при решаване на казус
- Средства за повишаване на продажби
- Разрешаване на конфликт при преговори
- Разрешаване на конфликт при сключване на договор
- Провеждане на конференция
- Посрещане на делегация - опции
- Избор на управител
- Рекламна кампания
- Придобиване на компания
- Разширяване на производството
- Търговски панаир – избор на стоки и партньори
- Разширяване на пазарния дял
- Бизнес ангели и инвестиране
- Изнасяне на кол-център Нови материали и нови продукти
Литература по темите:
• Основна литература:
Учебни материали в Moodle
Георгиев, Людмил. Преподаване чрез казуси. С., НБУ. 2011 г.
• Допълнителна литература:
David Cotton, David Falvey, Simon Kent. Market Leader 2002. Pearson Longman and Financial Times.
Abramson, P.R. (1992). A case for case studies: An immigrant's journal. Newbury Park: Sage.
Bassey, M. (1999). Case study research in educational settings. Buckingham: Open University.
Davis, T.M. & Bachor, D.G. (1999, June). Case studies as a research tool in evaluating student achievement. Paper presented at the Canadian Society for Studies in Education Conference, Sherbrooke, Quebec.
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 40% 40% 70%
ПОРТФОЛИО 20% 20% 30%
СЕМИНАР
ДИСКУСИЯ 40% 40%