BUTB406D Дигитализация в туризма

Анотация:

Курсът Дигитализация в туризма представя трансформацията, която се случва на всички нива с туристическата индустрия с развитието на дигиталните технологии и интернет. Знанията, придобити в него изграждат широка основа за това какво е дигиталното и дигиталните технологии, как функционират и как заместват процесите от аналоговата епоха. Всички теми и въпроси в курса се пречупват през призмата на туристическата индустрия.

прочети още
Туризъм - ДО

Преподавател(и):

гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Студентите ще знаят какво представляват дигиталните технологии, в какви сфери и как се прилагат в туристическия бизнес.

Ще могат да прилагат знанията за технологиите в конкретни ситуации като избират подходящо решение на базата на знанията за дигиталните технологии.

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• същността и особеностите на дигитализацията в туризма;

• видовете и формите на електронен бизнес в туризма;

• възможностите за реализация на туристически услуги във виртуална среда;

2) могат да:

• използват предимствата на технологиите и Интернет за подобряване на туристическото обслужване;

• създават ефективно уеб присъствие на туристическия бизнес;

• управляват връзките с клиентите посредством Интернет.


Предварителни изисквания:
Предварителното очакване е студентите, които записват този курс да са любопитни и да са готови да положат усилие наравно с преподавателя в разбирането и научаването. Придобиването на знание е активен процес.

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. I Консултация 1. Въведение в дигитализацията в туризма. Информационните технологии в съвременния туризъм. Комуникациите в глобална среда. Комуникационни канали и мрежи в туристическия бизнес. 2. Същност и определение на електронния бизнес в туризма. Предпоставки и фактори за развитие на дигитализацията и е-бизнес в туризма. Видове и форми на електронен бизнес в туризма. 3. Технологии за реализиране на електронен бизнес. Приложения за електронен бизнес в туризма. 4. Характеристика и приложение на мобилния бизнес в туризма. Технически предпоставки за използване на мобилни решения в туризма. Съвременни мобилни информационни услуги в туризма. 5. Електронна търговия в туризма. Глобални дистрибуционни системи. Онлайн посредници в туризма.
  2. II Консултация 6. Същност и особености на дигиталния маркетинг. Основни инструменти и медии за дигитален маркетинг. Приспособяване към промените в дигитална среда. 7. Уебсайтът в дигитализацията на туризма. Класификации и принципи на използване на уебсайта. Уебсайтът като маркетингов инструмент за е-бизнес в туризма. Развитие и реклама на уебсайта. 8. Същност, задачи и функции на управлението на взаимоотношенията с клиентите (CRM). Основни принципи и изисквания към функционирането на CRM. Класификация на CRM. Електронни CRM системи. 9. CRM системите на световния и българския софтуерен пазар. Проблеми и перспективи при внедряването на CRM системите в туризма 10. Облачна среда – интеграция на туристически услуги.
  3. III Консултация 11. Дигитализация в хотелиерството и ресторантьорството, в туроператорската и турагентска дейност, в допълнителните туристически дейности. 12. Дигитална трансформация на туристическата дестинация. Организации за управление на туристически дестинации. 13. Презентации и текущо оценяване.

Литература по темите:

1. Четвъртата индустриална революция, Клаус Шваб, Издателска къща "Хермес", 2016 г.

2. Директен и дигитален маркетинг на здравия разум, Дрейтън Бърд, Locus - София, 2012 г.

3. Информационни технологии в практиката или какво (не)знаем за тях, Венцислав Джамбазов, НБУ, 2018 г.

4. Електронен бизнес, Любен Краев, Виолета Краева, Петя Емилова, Издателство Фабер, Велико Търново, 2012 г.

5. https://www.bbc.com/storyworks/travel/the-new-tourism-trend/technology-redefine-tourism-industry

6. Дигитализацията и ефектът от ковид19 в сферата на управлението, маркетинга, модата, финансите, комуникациите и туризма (през погледа на студентите), Чукурлиев, Христо, http://eprints.nbu.bg/4514/

7. Дигиталните дрехи на блокчейн технологиите, Чукурлиев, Христо}, http://eprints.nbu.bg/cgi/users/home?scr