BUTB405D Управление на допълнителните услуги в туризма

Анотация:

Този курс има за цел да разкрие връзките и зависимостите между туристическото обслужване, туристическите атракции, развлеченията по време на пътуване и допълнителните услуги. Особено внимание е отделено и на дестинациите, специализирани в предлагането на широка гама от допълнителни туристически услуги. И за да бъде успешно това предлагане, е необходимо да бъде добре организирано и управлявано.именно това е във фокуса на курса.

прочети още
Туризъм - ДО

Преподавател(и):

доц. Ирена Емилова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) ще знаят:

• Видовете развлечения в туризма;

• Спецификата на развлекателната индустрия;

• Пазарът на развлекателни услуги;

• Световните дестинации, предлагащи развлечения;

• Различните концепции, свързани с менажирането на допълнителните услуги в туризма;

2) ще могат:

• Да организират туристически пътувания с развлекателна цел;

• Да проектират продуктите на развлекателната индустрия в туризма


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Божков, А., Изобразително изкуство: видове и жанрове, Наука и изкуство, С. 1999

• Дечева, В., Между идеологиите и хедонизма : Театърът в началото на новия век: Ч. 2., Black Flamingo Publishing, 2014

• Емилова, И., Въведение в туризма, НБУ, С., 2016

• Ополченов, И., Управление качеством в сфере услуг. Учебник. – М.: Советский спорт,

• 2008

• Ильина, Е.Н., Туроперейтинг. Стратегия обслуживания. Учебник.–М.: Ф и С, 2008..

• Недков, С., Музей и музеология, 2002

• Николов, Н., Празниците на българите с легенди и предания, С., 2004

• Рибов, М., Емилова И., колектив, Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия М, С., 2008

• Стамов, С., Специализирани видове туризъм, Кота, 2006

• Чудновский А.Д., Жукова М.А., Сенин В.С., Управление индустрией туризма: учебное

• пособие. – М.: КНОРУС, 2007

• Andersson, ?. E.; Andersson, D. E., The economics of experiences, the arts and entertainment., CABI Publishing, 2006

• Diamond, J. & E. Diamond. The world of fashion. (2nd ed.), N.Y., Fairchild, 1997

• Goel, V. & P. Pirolli. The structure of Design Problem Spaces. Cognitive Science, 16, 1992

• Howard Hughes, Art, entertainment and tourism, Heinemann Press, 2008

• Kandampully, J., Mok, C., Service Quality Management in Hospitality, Tourism, and Leisure, Psychology Press, 2001

• Moss, S., The Entertainment Industry: An Introduction, CABI Publishing, 2009

• Moss, S., Walmsley, B., Entertainment Management: Towards Best Practice, CABI Publishing, 2014

• Prideaux, B., Moscardo, G., Laws, E., Managing Tourism and Hospitality Services: Theory and International Applications, CABI,2006

• Ritchie, J. R. Brent, Lugosi, Peter, Morgan, Michael, The Tourism and Leisure Experience : Consumer and Managerial Perspectives, Channel ViewPublications, 2010

• Silberberg, T., Cultural tourism and business: opportunities for museum and heritage sites, Tourism management, 5/1995

• Vinet, М., Entertainment Industry: The Business of Music, Books, Movies, TV, Radio, Internet, Video Games, Theater, Fashion, Sports, Art, Merchandising, Copyright, Trademarks & Contracts, 2005