BUTB405D Управление на допълнителните услуги в туризма
Анотация:
Този курс има за цел да разкрие връзките и зависимостите между туристическото обслужване, туристическите атракции, развлеченията по време на пътуване и допълнителните услуги. Особено внимание е отделено и на дестинациите, специализирани в предлагането на широка гама от допълнителни туристически услуги. И за да бъде успешно това предлагане, е необходимо да бъде добре организирано и управлявано.именно това е във фокуса на курса.
Преподавател(и):
доц. Ирена Емилова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) ще знаят:
• Видовете развлечения в туризма;
• Спецификата на развлекателната индустрия;
• Пазарът на развлекателни услуги;
• Световните дестинации, предлагащи развлечения;
• Различните концепции, свързани с менажирането на допълнителните услуги в туризма;
2) ще могат:
• Да организират туристически пътувания с развлекателна цел;
• Да проектират продуктите на развлекателната индустрия в туризма
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Божков, А., Изобразително изкуство: видове и жанрове, Наука и изкуство, С. 1999
• Дечева, В., Между идеологиите и хедонизма : Театърът в началото на новия век: Ч. 2., Black Flamingo Publishing, 2014
• Емилова, И., Въведение в туризма, НБУ, С., 2016
• Ополченов, И., Управление качеством в сфере услуг. Учебник. – М.: Советский спорт,
• 2008
• Ильина, Е.Н., Туроперейтинг. Стратегия обслуживания. Учебник.–М.: Ф и С, 2008..
• Недков, С., Музей и музеология, 2002
• Николов, Н., Празниците на българите с легенди и предания, С., 2004
• Рибов, М., Емилова И., колектив, Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия М, С., 2008
• Стамов, С., Специализирани видове туризъм, Кота, 2006
• Чудновский А.Д., Жукова М.А., Сенин В.С., Управление индустрией туризма: учебное
• пособие. – М.: КНОРУС, 2007
• Andersson, ?. E.; Andersson, D. E., The economics of experiences, the arts and entertainment., CABI Publishing, 2006
• Diamond, J. & E. Diamond. The world of fashion. (2nd ed.), N.Y., Fairchild, 1997
• Goel, V. & P. Pirolli. The structure of Design Problem Spaces. Cognitive Science, 16, 1992
• Howard Hughes, Art, entertainment and tourism, Heinemann Press, 2008
• Kandampully, J., Mok, C., Service Quality Management in Hospitality, Tourism, and Leisure, Psychology Press, 2001
• Moss, S., The Entertainment Industry: An Introduction, CABI Publishing, 2009
• Moss, S., Walmsley, B., Entertainment Management: Towards Best Practice, CABI Publishing, 2014
• Prideaux, B., Moscardo, G., Laws, E., Managing Tourism and Hospitality Services: Theory and International Applications, CABI,2006
• Ritchie, J. R. Brent, Lugosi, Peter, Morgan, Michael, The Tourism and Leisure Experience : Consumer and Managerial Perspectives, Channel ViewPublications, 2010
• Silberberg, T., Cultural tourism and business: opportunities for museum and heritage sites, Tourism management, 5/1995
• Vinet, М., Entertainment Industry: The Business of Music, Books, Movies, TV, Radio, Internet, Video Games, Theater, Fashion, Sports, Art, Merchandising, Copyright, Trademarks & Contracts, 2005