MALM095 Методика на чуждоезиковото обучение IV - (Актуални проблеми в методиката на обучението по английски език)
Анотация:
Курсът е ad hoc и е свързан с участието на студентите в поне три различни методически семинара (по актуални теми от областта на методиката на ЧЕО) за учители по чужд език, организирани от департамент „Чужди езици и култури“ на НБУ или от други образователни и културни институции извън НБУ (например конференции на професионалната организация на преподавателите по английски език [БАПА]; методически семинари към културните институти на Великобритания и САЩ в България [Британски съвет, Американски център в Софийската градска библиотека и др.]; методически школи и семинари, организирани с подкрепата на чуждестранните издателства, представени в България и т.н.). Възможно е семинарът да се проведе и дистанционно, под формата на уебинар. Студентите имат за задача да представят докладите, които са чули или работните сесии, в които са участвали, като направят кратко резюме на съдържанието и критична рецензия на наученото (вкл. и оценка за значението и приложимостта на идеите към тяхната собствена практика на преподаватели по чужд език).
Сред целите на курса са:
- запознаване на студентите с актуалните проблеми и съвременните тенденции в ЧЕО за развиване на чуждоезиковата комуникативна компетентност на обучаваните;
- развиване на способност у студентите за критичен анализ, осмисляне и оценка на почерпения професионален опит, за да може той да се превърне в предпоставка за пълноценното им професионално развитие;
- изграждане на умения за творческо прилагане на новоусвоените професионални знания и умения според спецификата на конкретния учебен контекст;
- развиване на умения за автономно учене и професионално усъвършенстване през целия живот.
Преподавател(и):
ас. Сияна Харизанова
преп. Светлана Ташевска
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят/познават:
- актуалните проблеми и съвременните тенденции в ЧЕО за развиване на чуждоезиковата комуникативна компетентност на обучаваните.
2) могат:
- да анализират критично, осмислят и оценяват почерпения професионален опит, за да може той да се превърне в предпоставка за пълноценното им професионално развитие;
- да прилагат творчески в класната стая новоусвоените професионални знания и умения според спецификата на конкретния учебен контекст;
- автономно да се развиват професионално дори и след края на формалното обучение и първоначалната си педагогическа квалификация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат:
- задълбочени познания в областта на методика на чуждоезиковото обучение;
- умения за анализ и критична оценка на различни аспекти от процеса на чуждоезиково обучение.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Посещение на методически форум 1 и изготвяне на реферат № 1.
- Посещение на методически форум 2 и изготвяне на реферат № 2.
- Посещение на методически форум 3 и изготвяне на реферат № 3.
- Студенски презентации за споделяне на опита и добрите практики в чуждоезиковото обучение.
Литература по темите:
Cпоред посетените методически семинари / уебинари (една от задачите на студентите е да представят и списък с препоръчаната литература от лектора)
Средства за оценяване:
Студентите избират три методически форума (напр. семинар / конференция / работилница/ уебинар), които да посетят през семестъра - в НБУ или организирани от други образователни институции (напр. издателства на учебна литература на ЧЕ, културните институти и т.н.). Ако използват подкасти от методически форуми, предоставят линк към сайта, където могат да бъдат открити.
В трите реферата студентите представят (писмено) докладите, които са чули или работните сесии, които са посетили по време на тези семинари/конференции, като правят както кратко резюме на съдържанието и/или практическите дейности за участниците, така и критичен анализ на чутото и/или видяното и дават оценка за значението и приложимостта на идеите към тяхната собствена практика на преподаватели по чужд език.
В края на семестъра се прави представяне на методическите семинари пред останалите членове от групата и споделяне на почерпания опит.