MALM095 Методика на чуждоезиковото обучение IV - (Актуални проблеми в методиката на обучението по английски език)

Анотация:

Курсът е ad hoc и е свързан с участието на студентите в поне три различни методически семинара (по актуални теми от областта на методиката на ЧЕО) за учители по чужд език, организирани от департамент „Чужди езици и култури“ на НБУ или от други образователни и културни институции извън НБУ (например конференции на професионалната организация на преподавателите по английски език [БАПА]; методически семинари към културните институти на Великобритания и САЩ в България [Британски съвет, Американски център в Софийската градска библиотека и др.]; методически школи и семинари, организирани с подкрепата на чуждестранните издателства, представени в България и т.н.). Възможно е семинарът да се проведе и дистанционно, под формата на уебинар. Студентите имат за задача да представят докладите, които са чули или работните сесии, в които са участвали, като направят кратко резюме на съдържанието и критична рецензия на наученото (вкл. и оценка за значението и приложимостта на идеите към тяхната собствена практика на преподаватели по чужд език).

Сред целите на курса са:

- запознаване на студентите с актуалните проблеми и съвременните тенденции в ЧЕО за развиване на чуждоезиковата комуникативна компетентност на обучаваните;

- развиване на способност у студентите за критичен анализ, осмисляне и оценка на почерпения професионален опит, за да може той да се превърне в предпоставка за пълноценното им професионално развитие;

- изграждане на умения за творческо прилагане на новоусвоените професионални знания и умения според спецификата на конкретния учебен контекст;

- развиване на умения за автономно учене и професионално усъвършенстване през целия живот.

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

ас. Сияна Харизанова  
преп. Светлана Ташевска  
доц. Светлана Димитрова-Гюзелева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят/познават:

- актуалните проблеми и съвременните тенденции в ЧЕО за развиване на чуждоезиковата комуникативна компетентност на обучаваните.

2) могат:

- да анализират критично, осмислят и оценяват почерпения професионален опит, за да може той да се превърне в предпоставка за пълноценното им професионално развитие;

- да прилагат творчески в класната стая новоусвоените професионални знания и умения според спецификата на конкретния учебен контекст;

- автономно да се развиват професионално дори и след края на формалното обучение и първоначалната си педагогическа квалификация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат:

- задълбочени познания в областта на методика на чуждоезиковото обучение;

- умения за анализ и критична оценка на различни аспекти от процеса на чуждоезиково обучение.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Посещение на методически форум 1 и изготвяне на реферат № 1.
  2. Посещение на методически форум 2 и изготвяне на реферат № 2.
  3. Посещение на методически форум 3 и изготвяне на реферат № 3.
  4. Студенски презентации за споделяне на опита и добрите практики в чуждоезиковото обучение.

Литература по темите:

Cпоред посетените методически семинари / уебинари (една от задачите на студентите е да представят и списък с препоръчаната литература от лектора)

Средства за оценяване:

Студентите избират три методически форума (напр. семинар / конференция / работилница/ уебинар), които да посетят през семестъра - в НБУ или организирани от други образователни институции (напр. издателства на учебна литература на ЧЕ, културните институти и т.н.). Ако използват подкасти от методически форуми, предоставят линк към сайта, където могат да бъдат открити.

В трите реферата студентите представят (писмено) докладите, които са чули или работните сесии, които са посетили по време на тези семинари/конференции, като правят както кратко резюме на съдържанието и/или практическите дейности за участниците, така и критичен анализ на чутото и/или видяното и дават оценка за значението и приложимостта на идеите към тяхната собствена практика на преподаватели по чужд език.

В края на семестъра се прави представяне на методическите семинари пред останалите членове от групата и споделяне на почерпания опит.