MALM097 Методика на чуждоезиковото обучение IV - (Актуални проблеми в методиката на обучението по френски език)

Анотация:

Курсът се състои от 30 аудиторни час

Сред целите на курса са:

представяне на различни методи за развиване на четирите речеви умения на ЧЕ и интегриране на езиковите знания в тях;

развиване на способност за критически анализ на методическата литература и информиран подбор на учебните материали;

изграждане на умения за прилагане на разглежданите методи творчески, според условията в конкретната класна стая;

развиване на умения за вещо боравене с широк набор от готови учебни материали и за създаване на такива на базата на автентични материали.

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

гл. ас. Радосвета Кръстанова-Канева  д-р
преп. Магдалена Божкова  

Описание на курса:

Компетенции:

1) знаят/познават:

различни съвременни методи за ЧЕО, свързани с развиването на четирите речеви умения и интегриране на езиковите знания в тях;

широк набор от готови учебни материали за ЧЕО.

2) могат:

да прилагат тази методи творчески според условията в конкретната класна стая;

самостоятелно да планират учебни занятия, като подберат необходимите за целта учебни дейности и/или разработят такива на базата на автентични учебни материали;

да боравят с широк набор от готови учебни материали и сами да създават такива на базата на автентични материали.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Исторически преглед
  2. Преглед на съвременните тендеции в методиката на чуждоезиковото обучение
  3. Теоретични аспекти на развиване на четирите вида умения
  4. Работа с готови учебни материали за четирите вида умения
  5. Изготвяне на учебни материали (от автентични текстове)
  6. Анализ на добрите практики

Литература по темите:

Bérard, E. (1991) L’approche communicative. Théories et pratiques, Paris, CLE International, Coll. Didactique des langues étrangères.

Besse H. (1995) Méthodes et pratiques des manuels de langue, Paris, Crédif/Didier.

Conseil de l’Europe (2001) Cadre européen de référence pour les langues, Paris, Didier.

Cuq, J.-P., Gruca I. (2002) Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Grenoble, PUG

Cuq J.-P. (2003) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde, Paris, Clé International.

Cyr P. (1998) Les stratégies d’apprentissage, Paris, Clé International, coll. Didactique des langues étrangères.

Defays J.M. & Deltour S. (2003) Le français langue étrangère et seconde. Enseignement et apprentissage, Liège, Ed. Mardaga.

Germain, C., Séguin, H. (1998) Le point sur la grammaire, Paris, CLE International, Coll. Didactique des langues étrangères.

Falardeau, E., Fisher, C., Simard, Cl. & Sorin. N. (2007) La didactique du français: les voies actuelles de la recherche. Québec: Les Presses de l’Université Laval.

Halté, J.-F. (1992/1998) La didactique du français, Paris, PUF.

Klein W. (1989) L’acquisition de langue étrangère, Paris, Armand Colin

Lancien T. (1998) Le multimédia, Paris, Clé International.

Mackey, W.F. (1972) Principes de didactique analytique. Paris: Didier

Martinez P. (1996) La didactique des langues étrangères, Paris, PUF.

Pekarek Doehler, S. (2006) “Compétence et langage en action”. Bulletin Vals-Asla, 84, 9-45.

Pottier B. (1992) Théorie et analyse en linguistique, Paris, coll. Langue Linguistique Communication, Hachette Supérieur.

Puren, Ch., (1988) Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues, Paris, Nathan – CLE International, Coll. Didactique des langues étrangères.

Valette, Rebecca M. (1975) Le test en langues etrangeres. Guide pratique. Classiques Hachette

Vigner, G. (2004) La grammaire en FLE, Paris, Hachette, Coll. F.

Le Français dans le Monde, списание