MALM199 Разработване на ефективна среда за електронно обучение (с Мудъл)

Анотация:

Курсът запознава студентите с проблеми на дизайна, разработката, интегрирането и ползването на мултимедийни ресурси в Мудъл. Студентите анализират, критикуват мултимедийни технологии и разработват курс с електронни обучителни материали и дейности за ЧЕО в Мудъл.

Целите на курса са:

• студентите да развият умения да подбират различни ИКТ в зависимост от целите и ситуацията на обучението;

• да запознае студентите с някои софтуерни програми, използвани при разработването на електронни дидактически материали.

• студентите да придобият опит в разработването на електронни мултимедийни материали;

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

доц. Петя Асенова  д-р
гл. ас. Станислав Богданов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

При успешно завършване на курса студентите ще:

-знаят

•как да прилагат принципи на графичния и педагогическия дизайн, ползваемост и достъпност при разработването на електронни дидактически материали

-могат

•да оценяват, подбират и прилагат подходящи ИКТ в зависимост от целите на обучението

•да работят с някои софтуерни програми, използвани при разработването на електронни дидактически материали


Предварителни изисквания:
базисни компютърни умения

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Увод в курса и темите. Среда за обучение
  2. Системи за управление на учебно съдържание - Moodle vs. ATutor, Dokeos, WebCT (Blackoard), LAMS; SaaS/Cloud-based (e.g. Google Classroom)
  3. Дизайн и структуриране на курс в Мудъл
  4. Дизайн и структуриране на курс в Мудъл
  5. Дейности и ресурси в Мудъл
  6. Дейности и ресурси в Мудъл
  7. Презентация на студенти и дискусия
  8. Учебно съдържание, създадено от обучаваните. Дизайн на шаблони за материали, създавани от обучаваните
  9. Учебно съдържание, създадено от обучаваните. Дизайн на шаблони за материали, създавани от обучаваните
  10. Неформални среди за учене, социални мрежи
  11. Колаборативно учене и учеща общност в контекста на електронното обучение от смесен тип (blended learning)
  12. „Сериозната игра“,Системи за възнаграждение и признаване на умения и знания като алтернативи на оценяването. Онлайн значки - мотивация, награда или признание. Изработка и използване на онлайн значки (съхранение, валидност, автентикация)
  13. Презентация на студенти и дискусия
  14. Презентация на студенти и дискусия - дизайн и разработка на курс с учебни материали и дейности в Мудъл

Литература по темите:

• Stanford, Jeff. (2009). Moodle 1.9 for Second Language Teaching. Packt Publishing: Birmingham.

• Аудио и видео материали

• Разработени учебни материали

• Интернет ресурси