MALM198 Приложение на теориите за учене в преподаването с ИКТ

Анотация:

Както става ясно в курса, няма „най-добра” теория, която да отчита всички аспекти на човешкото учене. Основната цел на курса е да представи различните теории, всяка от които има потенциала да е успешна в ученето и преподаването в различни среди и ситуации. Студентите ще се научат да преценяват кои теоретични рамки, кога и при какви условия да използват, за да са им в помощ при оценяване, подбор и употреба на различни обучителни ИКТ. Затова задачите и дейностите в курса са фокусирани върху прилагането на различни теоретични рамки към недобре структурирани реални ситуации в обучението. В допълнение една от целите на курса е студентите да развият умения да подбират различни подходи и образователни софтуерни програми според учебната ситуация.

Целите на курса са:

• студентите да развият умения да подбират различни подходи и различни ИКТ според учебната ситуация на базата на теориите в педагогическия дизайн;

• студентите да придобият опит в прилагането на разнообразни обучителни ИКТ, мултимедия и платформи;

• да запознае студентите с някои софтуерни програми, използвани при подготовката на учебни дейности.

прочети още
Лингводидактика

Преподавател(и):

доц. Петя Асенова  д-р
гл. ас. Станислав Богданов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

При успешно завършване на курса студентите ще:

• са запознати с основните теоретични рамки, ползвани в процеса на педагогически дизайн

• могат да оценяват, подбират и прилагат подходящи ИКТ в зависимост от целите на обучението

• са придобили основни умения за работа с някои софтуерни програми, използвани при подготовката на учебни дейности


Предварителни изисквания:
базисни компютърни умения

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Увод в курса и темите. Какво е Педагогически дизайн
  2. Теории за учене – философски основи. Когнитивизъм, Конструктивизъм, Ситуационно учене, Конективизъм
  3. Конструиране на лично пространство за учене, Среди за учене, Общности от практикуващи, Активно учене
  4. Модели в педагогическия дизайн, ARCS, ADDIE
  5. Подбор и използване на ИКТ
  6. Образователни технологии в интернет – социални мрежи, уики, блог, мудъл като пространства за учене
  7. Презентация на студенти и дискусия
  8. Колаборативно учене и учеща общност в контекста на електронното обучение от смесен тип (blended learning)
  9. Дейностно-ориентиран подход в е-ЧЕО
  10. Синхронни и асинхронни среди за учене; MOOC и MOC, Game-based learning
  11. Системи за управление на учебно съдържание
  12. Мултимедия, html, css, уеб дизайн в обучението
  13. Консолидиране –казус: дизайн на учебна програма, подбор на ИКТ, дизайн и разработка на учебна единица и е-материали към нея
  14. Презентация на студенти и дискусия

Литература по темите:

Учебни материали, подбрани и разработени за курса.