MALM198 Приложение на теориите за учене в преподаването с ИКТ
Анотация:
Както става ясно в курса, няма „най-добра” теория, която да отчита всички аспекти на човешкото учене. Основната цел на курса е да представи различните теории, всяка от които има потенциала да е успешна в ученето и преподаването в различни среди и ситуации. Студентите ще се научат да преценяват кои теоретични рамки, кога и при какви условия да използват, за да са им в помощ при оценяване, подбор и употреба на различни обучителни ИКТ. Затова задачите и дейностите в курса са фокусирани върху прилагането на различни теоретични рамки към недобре структурирани реални ситуации в обучението. В допълнение една от целите на курса е студентите да развият умения да подбират различни подходи и образователни софтуерни програми според учебната ситуация.
Целите на курса са:
• студентите да развият умения да подбират различни подходи и различни ИКТ според учебната ситуация на базата на теориите в педагогическия дизайн;
• студентите да придобият опит в прилагането на разнообразни обучителни ИКТ, мултимедия и платформи;
• да запознае студентите с някои софтуерни програми, използвани при подготовката на учебни дейности.

Преподавател(и):
доц. Петя Асенова д-р
гл. ас. Станислав Богданов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
При успешно завършване на курса студентите ще:
• са запознати с основните теоретични рамки, ползвани в процеса на педагогически дизайн
• могат да оценяват, подбират и прилагат подходящи ИКТ в зависимост от целите на обучението
• са придобили основни умения за работа с някои софтуерни програми, използвани при подготовката на учебни дейности
Предварителни изисквания:
базисни компютърни умения
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Увод в курса и темите. Какво е Педагогически дизайн
- Теории за учене – философски основи. Когнитивизъм, Конструктивизъм, Ситуационно учене, Конективизъм
- Конструиране на лично пространство за учене, Среди за учене, Общности от практикуващи, Активно учене
- Модели в педагогическия дизайн, ARCS, ADDIE
- Подбор и използване на ИКТ
- Образователни технологии в интернет – социални мрежи, уики, блог, мудъл като пространства за учене
- Презентация на студенти и дискусия
- Колаборативно учене и учеща общност в контекста на електронното обучение от смесен тип (blended learning)
- Дейностно-ориентиран подход в е-ЧЕО
- Синхронни и асинхронни среди за учене; MOOC и MOC, Game-based learning
- Системи за управление на учебно съдържание
- Мултимедия, html, css, уеб дизайн в обучението
- Консолидиране –казус: дизайн на учебна програма, подбор на ИКТ, дизайн и разработка на учебна единица и е-материали към нея
- Презентация на студенти и дискусия
Литература по темите:
Учебни материали, подбрани и разработени за курса.