WEBB303 Шрифт – I част
Анотация:
Целта по време на курса е студентите да натрупат знания в областта на история на шрифтовете и шрифтовите гарнитури. Разглеждат се примери от различни исторически епохи и се коментират съвременните дизайнерски практики.Студентите разработват самостоятелно проекти на базата, на който усвояват новите техники и прилагат натрупаните знания.
Текущото оценяване се реализира чрез поставяне на графични задачи, които са с фиксирани срокове за предаване чрез електронната система на НБУ.
Преподавател(и):
гл. ас. Яна Василева - Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще знаят:
•Да боравят свободно със шрифтове и лигатури
•Въз основа на усвоените техники студентите ще могат да проектират авторски шрифтове
Предварителни изисквания:
няма предварителни изисквания
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Възникване и развитие на писмеността
- Обособяване на първите шрифтове
- Средновековие и ренесанс
- Основни елементи на буквеният знак
- Серифни и без серифни шрифтове
- Пропорции и геометрични закономерности
- Славянски шрифтове
- Кирилица и глаголица
- Инструменти за изработка на шрифтове
- Видове ръкописни шрифтове
- Изработка на калиграфия
- Запознаване с програмата FontLab
- Графично изграждане на образен шрифт
- Урасни букви
- Лигатури
Литература по темите:
“Шрифтът през вековете” автор Васил Йончев, изд. Български художник
“Книгата през вековете” автор Васил Йончев, изд. Български художник
“Българска книга енциклопедия” автор Ани Гергова, изд. Пенсофт
“Основи на графиката” автор Борислав Стоев, изд.Захарий Стоянов
Alphabets historiques, Media Serges, ISBN 2-7456-0019-2
Alphabests Alphabete Alfabetos, L'Aventurine, Paris ISBN 2-914199-00-7
Digital Calligraphy : How to Create Perfect Lettering from Your Desktop, Watson Guptill Publications, ISBN 0-82301297-2
The complete guide to callygraphy,Firefly Books, ISBN-10:1-55407-179-8
Средства за оценяване:
Студентите биват оценявани на база поставени от преподавателя практически задачи. Темата и заданието на проекта се възлагат в началото на семестъра с фиксирани срокове. Студентите периодично представят своите разработки за консултации в рамките на текущият семестър.
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 60%
КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ 20%
ФИНАЛЕН ИЗПИТ 20%