PMCB401 Вътрешноорганизационни отношения

Анотация:

Курсът запознава студентите с важността на вътрешноорганизационните комуникации за постигане на общите комуникационни цели на организациите. Има за цел да предостави на студентите знания за това как да работят успешно с вътрешните публики.

прочети още
Връзки с обществеността

Преподавател(и):

доц. Евелина Христова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Какви са спецификите на вътрешните комуникации и как да осъществяват тяхното планиране и програмиране в контекста на общите комуникационни цели на организациите.

2) могат:

• Да планират стратегически комуникациите към вътрешните публики, да поставят комуникационни цели и задачи и да използват разнообразни тактики за постигането на заложените цели по отношение на вътрешните публики.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Да познават основни принципи на обществените отношения

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Организационни комуникации. Външни и вътрешни комуникации. Увод в темата на курса.
  2. Вътрешни публики. Миниатюрни, малки, средни, големи, гигантски комуникации.
  3. Глобализация, локализация и глакализация.
  4. България в ЕС и четирите основни свободи. Предпоставки за усложнение на вътрешните комуникации.
  5. Семинар: Директива 2002/14/ЕС за информиране и консултиране на служителите. Бяла книга на комуникациите. Европа 2020.
  6. Организационна структура. Мястото на комуникациите в организацията.
  7. Място на вътрешните комуникации в организацията. ПР и ЧР отдели, финансисти и юристи.
  8. Функции на вътрешните комуникации. Ролята на обратната връзка за цялата организация.
  9. Съдържателни аспекти на вътрешните комуникации. Комуникационни теории.
  10. Мотивация и работа в екип. Динамика на групите.
  11. Класически инструменти (тактики).
  12. Нови високо-технологични инструменти (тактики)
  13. Вътрешни комуникации в България. Изследвания, тенденции.
  14. Семинар: Вътрешно-комуникационен план за българска компания
  15. Семинар: Вътрешно-комуникационен план за чужда/смесена компания

Литература по темите:

1. Кътлип, Сентър и Бруум (2007), Ефективен ПР. Рой Комюникейшън, София.

2. Христова, Евелина (2012), Комуникациите в организацията. Рой комюникейшън, София

3. Годишник на департамент “Масови комуникации” 2007, 2008, 2009, 2010, 2011.

4. Харис, Томас Л. (2002), Добавената стойност на пъблик рилейшънс. Тайното оръжие на интегрирания маркетинг. Рой комюникейшън, София

5. Котлър, Ф., Картаджая, Х. И Сетиаван, А. (2010), Маркетинг 3.0. От продуктите към клиентите към човешкия дух. Локус Пъблишинг, София

6. Holtz, Shel (2004), Corporate conversations. A guide to crafting Effective and Appropriate Internal Communications. Amacom Publishing, New York

7. Smith, Lyn (2010), Effective Internal Communication, Kogan Page, London

Средства за оценяване:

Участие в семинари/презинтации

Курсова работа/проект