PMCB302 Информация и знание

Анотация:

АНОТАЦИЯ И ЦЕЛИ НА КУРСА

Курсът е ориентиран към изучаване на основните модели по комуникация и информация, електронна база данни за дефиниране на знанието, придобиване на общи познания за информационните мрежи в рамките на Европа.

Целите на курса са:

• Да се запознаят студентите с основните информационни модели и приложението им за трансфер на знание.

• Да придобият комуникационни умения за изследване на медийни модели за е-комуникация;

• Да придобият умения за генериране на медийно съдържание, в учебните електронни мрежи.

Курсът е с приложен характер, като се анализира българския и европейски опит опит в сферата на модерните комуникации.

прочети още
Връзки с обществеността

Преподавател(и):

проф. Руси Маринов  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

1) да знаят:

• основни модели в сферата на комуникациите като същевременно се анализира европейски и международен опит в областта.

• информационните елементи и структури на съвременните иновационни организации и европейски платформи за управление на знание;

• придобият първоначални знания за анализ на модерните медии и системите за обработка на знание

2) да могат:

• анализират и правят проучване на комуникационните характеристики на модерните европейски медии и институции, като част от информационното общество в Европа.

• подготвят презентации по комуникации, медии и трансфер на знание


Предварителни изисквания:

-общи познания за комуникационните технологии;

-да имат компютърна и Интернет грамотност;



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Интерактивни стратегически комуникации. Изд.НБУ, 2012г.

Стратегически комуникации и управление на знанието, е-книга, изд. НБУ, 2009г

Стратегически комуникационен мениджмънт, изд. Сиела, 2005г.

Годишник на Департамент по масови комуникации. Нов Български университет. 2012-2016, е-издания.

Списание “Наука” изд. СУБ, бр.4/2006; бр3/2004; бр.5/2002

Claude E. Shannon, Warren Weaver. The Mathematical Theory of Communication. University of Illinois Press, 1949.

Thomas, Joy A. (2006). Elements of information theory (2nd ed.). New York: Wiley-Inter-science.

World Scientific, 2014. www.melcrum.com;

www.iabc.com;

Communication World/Magazine of Communication Management,

published by IABC; issued 2010-2016.

Средства за оценяване:

ТЕСТ 40%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 20%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 40%