CASM028 Компютърни ефекти
Анотация:
• Компютърните ефекти са по скоро правило в съвременното филмопроизводство. Много често съвсем обикновени и рутинни сцени се реализират с помощта на компютъра. Филмите не се снимат, а се създават. Причината не е толкова икономии, колкото контрол и безопасност. Друго което си струва да се отбележи, е че противно на всеобщата нагласа, често се използва 2D. Курсът има за цел да предостави базови знания и умения в областта.
Преподавател(и):
преп. Красимир Иванов
гл. ас. Севина Иванова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Базовите понятия и принципи в компютърните ефекти. Най разпространените технологии, както и тенденциите за тяхното развитие.
2) могат:
• Да създават различни ефекти в различни софтуерни пакети за постпродукция тримерна анимация и ефекти като After effects, 3DsMAX и др.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Основни познания по софтуер за двуизмерна и триизмерна компютърна анимация;
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Основни производствени етапи в съвременното филмопроизводство.
- Софтуер за постпродукция и ефекти. Работа с частици.
- Цветови корекции.
- Смесване на анимация и видео.
- Тракване на камери.
- Текущо оценяване.
- Създаване на 3D-среда.
- Particle Systems - Системи от частици. Particle Flow - Събития за частици. Работа с Particle Flow в 3Ds MAX.
- Прихващане на движения. Motion capture.
- Работа с Motion flow и Biped crowd в 3Ds MAX.
- Финално обсъждане на студентските проекти.
Литература по темите:
Parent, R. Computer animation: Algorithms and techniques. San Francisco, CA: Morgan Kaufmann Publishers, 2002.
Taylor, R. The encyclopedia of animation techniques. Philadelphia, PA: Running Press Book Publishers. 1996.
Weiss, P. Calculating cartoons: Physics simulations create convincing illusions in films and games. Science News, 2002.
Lisa Fridsma, Brie Gyncild. Adobe After Effects Classroom in a Book. Adobe Press, 2021.
Trish and Chris Myer. After Effects Apprentice. Routledge, 2016.
Autodesk 3ds Max 2019: Fundamentals. ASCENT, Center for Technical Knowledge, 2018.