MBAM019 Икономика за мениджъри
Анотация:
Икономиката за мениджъри е концентрирана към прилагане на Икономическата теория, особено Микроикономиката, за практическо решаване на управленски проблеми и повишаване качеството на управленските решения
свързана е с разработване на решения за оптимално разпределение на ограничените ресурси между конкуриращи се начини на използване както в частния, така и в обществения сектор на икономиката.
Преподавател(и):
доц. Ангел Георгиев д-р
доц. Юлиана Василева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Курсът има за цел да даде знания и практически умения за решаването на реални икономически проблеми, с които се сблъсква управлението на бизнеса и по конкретно:
• Анализ на потребителското поведение и на основните детерминанти на потребителското търсене;
• Оценка на взаимовръзката между еластичността на търсенето и приходите на фирмата;
• Взаимовръзката между технологичния избор и производствените разходи на фирмата;
• Оценка и сравнителен анализ на различни пазарни структури и на ефективността на ценообразуването, практиките на ценообразуването и ценовата стратегия на фирмата;
• Анализ на икономическата роля и политика на държавата по отношение на бизнеса;
Предварителни изисквания:
Микроикономика
Макроикономика
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература:
Managerial Economics, Dominic Salvatore, Harcourt Inc.,2001
Управленческая экномика, К.К. Сио, Инфра-М, 2000
Допълнителна литература
J. R. Davis, Semoon Cang, Principles of Managerial Economics, Prentice-Hall, 1986
М. Портър, Конкурентни предимства на нациите, изд. Класика и стил, 2004
Средства за оценяване:
Студентите, които посещават редовно занятията, могат да бъдат освободени от изпит с текуща оценка, формирана по следния начин:
• контролни - две – всяко по 35% с оценка не по-малка от среден.
• разработване и защита на курсова работа 30% (по избрана след консултация с преподавателя тема от предметната област)