TEAM401 Образователен театър
Анотация:
Идеята на курса е да се приложи игровия метод на преподаване, ориентиран към духа и тялото на детето в средното училищe. При реализацията му студентите от курс „Образователен театър“ създават игрова среда, в която учениците да добият знания в екип.Игровият метод превръща учениците в автори на собственото им образование чрез култивиране на чувствената, сензорната и емоционалната
памет. В основата си този метод води до обвързване на възприемането на новите знания с емоциите
Преподавател(и):
доц. Антоанета Петрова д-р
доц. Снежина Петрова
Описание на курса:
Компетенции:
Да придобият опит в създаването и контролирането на игрови модели. Те разполагат с една естествена среда, в която прилагат своите знания и умения, като въвличат учениците в игрови ситуации. В процеса на играта се променя интериора на учебната стая и учениците приемат роли, съобразно изикванията на учебния материал по конкретния предмет
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Избор на урок от съответния учебник, който предполага използването на игрови метод на преподаване
- Структура на урока съобразно принципите на игровия метод на преподаване. Спазва се утвърдената схема: преговор на знанията от предишния урок, преподаване на новия урок, и в края на часа затвърждаване на новите знания с последни въпроси и финална игра
- Създаване на игрова среда на терен но при спазване на принципите за преподаване в средното училище.
- Учене през и чрез ролеви и ситуационни игри, като приоритетно се работи върху активността на учениците
- Превръщане на учениците в автори на собственото им образование чрез култивиране на чувствената, сензорната и емоционалната памет
Литература по темите:
Стейтс, Бърт О. Присъствието на актьора. Три феноменологични модела. – Homo Ludens, 2005, № 11, 205-230
Страсбърг, Лий. Мечта за страст – Развитие на метода. – Театрален бюлетин, 1988, № 4, 125155; 151-224