MBAM005 Корпоративно управление

Анотация:

Курсът по Корпоративно управление има за цел да предаде основни разбирания във връзка с управлението на организации от корпоративен тип. Предвид тази цел той е разделен на следните основни части:

1. Организация и управление – общ преглед;

2. Корпорацията – възникване и развитие, основни корпоративни модели в световната практика;

3. Стратегически, тактически, оперативни аспекти на корпоративното управление. Функционални направления на корпоративно управление.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

проф. Кристиян Хаджиев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Компетенции /знания, умения и нагласи, които се усвояват в резултат от курса/.

Студентите ще:

• знаят процесите на създаване и функциониране на организации от корпоративен тип;

• разбират динамиката на развитие на корпоративните организации и различните корпоративни модели;

• усвоят основните аспекти на корпоративно управление, както в стратегически, тактически и оперативен аспекти, така и във функционални аспекти;

• овладеят основни техники, методи и методи и подходи за управление на организации от корпоративен тип.


Предварителни изисквания:
Студентите трябва да са минали курс по "Основи на управлението"

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Част I. Организация и управление – общ преглед
  2. 1.Организация – възникване, видове организации, основни организационни фактори;
  3. 2.Управление на организацията – определение, основни управленски функции;
  4. Част II. Корпорацията – възникване и развитие, основни корпоративни модели в световната практика;
  5. 3. Корпоративна организация и управление на корпоративната организация – основен преглед;
  6. 4. Динамика на развитие на корпоративните организации – ключови характеристики на отделните етапи.Модели на корпоративно управление;
  7. Част III.Стратегически, тактически, оперативни аспекти на корпоративното управление. Функционални направления на корпоративно управление.
  8. 5.Стратегически, тактически и оперативни аспекти на корпоративното Управление;
  9. 6.Функционални аспекти на корпоративно управление.
  10. Тест

Литература по темите:

Библиографска справка по темите.

1.Стефанов Н., Стратегическо управление. Изд. ВТУ, София,-Велико Търново, 2002, 274 с.

2.Стефанов Н., Й.Йокояма. Японският модел за фирмено управление. София, И-т по стратегическо управление. 2001, 125 с.

3.Стефанов Н., К.Митрополитски. Управление и организация на фирмата. Изд. “Призма”, София, 2001, 307 с.

4.Стефанов Н., Фирмено управление. Изд. ВТУ, София,-Велико Търново, 2003, 246 с.

5.Стефанов Н., Хр.Радев, Ив.Буров, В.Станчева, Р.Воденичаров, „Управление на качеството – книга-наръчник”, София, „Труд и право”, 2004, 704 с.

6.Стефанов Н., Р. Петков. Основи на управлението.Изд. ИВКО /Институт за висша квалификация и обучение/, София, 2004, 260 с.

7.Владимирова К., К. Габровски, Н. Стефанов. Стратегическо управление и стратегическо планиране. София, Изд. „Стопанство”, 2005, 272 с.

Средства за оценяване:

5. Форми на обучение /по теми/ - лекции, практикуми, казуси, семинари, конференции и др.

Основни форми на обучение са:

• Лекции;

• Дискусии;

• Разработка на курсова работа.

Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/.

• 1 тест

• курсова работа

Дата на провеждане на текущия контрол.

• в края на семестъра

Критерии за оценяване

• най-важният критерий- курсовата работа – 80%

• тест - 20%