CINB010 Основни принципи на монтажа

Анотация:

Курс, необходим за студентите в киноспециалностите, които ще бъдат запознати синтезирано с развитието на киноезика и основните типове и видове монтаж, правилата на плавния монтаж, основните монтажно-драматургични структури в киното.

прочети още
Кино и телевизия

Преподавател(и):

гл. ас. Антония Милчева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

На базата на изучените основни принципи, видове и структури в монтажа, студентите ще умеят да монтират кратки документални и игрални форми.

Ще знаят какво означва разкадровка и как се пише режисьорска книга.


Предварителни изисквания:
1. Базисна кинокултура - българско и световно кино

2. Владеене на английски език е желателно

3. Базово умение за работа с монтажен софтуер



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. ИСТОРИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД НА ЗАРАЖДАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА НАЙ-СПЕЦИФИЧНИЯ КОМПОНЕНТ В КИНОИЗКУСТВОТО - МОНТАЖА.
  2. МОНТАЖЪТ – ГРАМАТИКАТА И СИНТАКСИСЪТ НА КИНОЕЗИКА. ПРОСТИ И СЛОЖНИ КАДРИ
  3. ЗАПОЗНАВАНЕ С ОСНОВНИТЕ ПРИНЦИПИ НА ПЛАВНИЯ, НЕПРЕКЪСНАТ МОНТАЖЕН РАЗКАЗ. ОСОБЕНОСТИ И ИЗМЕРЕНИЯ НА Т. НАР. “CONTINUOUS EDITING”. КЛАСИЧЕСКИ ПРАВИЛА ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ПЛАВНИ МОНТАЖНИ ВРЪЗКИ. ВЪТРЕШНОКАДРОВ МОНТАЖ. ПЛАН ЕПИЗОД
  4. ВЪТРЕШНОКАДРОВ МОНТАЖ. ПЛАН ЕПИЗОД.
  5. ФИЛМОВА ЕЛИПСА.
  6. ВИДОВЕ МОНТАЖНИ СТРУКТУРИ. МОНТАЖЕН ПРЕХОД МЕЖДУ ЕПИЗОДИТЕ.
  7. ГЛЕДНА ТОЧКА ВЪВ ФИЛМОВИЯ РАЗКАЗ. ОБЕКТИВЕН И СУБЕКТИВЕН РАЗКАЗ. НАВЛИЗАНЕ В СЪЗНАНИЕТО НА ГЕРОЯ.
  8. РАБОТА СЪС ЗВУКА.
  9. РАБОТА С МУЗИКАТА.
  10. ПРОЖЕКЦИИ И ДИСКУСИИ

Литература по темите:

Библиография по темите:

“Техника на монтажа” І, ІІ и ІІІ част – К.Рейсц

“В света на киното” – А.Монтегю

“Езикът на киното” - М.Мартен

“Антология на филмовата мисъл - ІІ част” – Ив. Знеполски

“ Что такое кино?”- А. Базен;

“Киното като изкуство”- Р. Арнхайм

"Нямо кино" - Т. Андрейков

“Съвременни форми на монтажа”- Л.Фелонов

“Практически аспекти на кинодраматргията” – Св. Христова

“Монтажът на аудио-визуалното произведение” – Св. Фингова

“Да направиш филм” – Ф. Фелини

“Моят последен дъх” - Луис Бунюел

“Моите удоволствия на киноман” – М. Скорсезе

“Film Art: An Introduction -The Relation of Shot to Shot: Editing” - David Bordwell, Kristin Thompson

“The Filmmaker’s Handbook” – Edward Pincus and Steven Ascher

“Claiming the Real” – Brian Winston

“Collecting Visible Evidence” – Jane M. Gaines and Michael Renov

“Independent Filmmaking” – Lenny Lipton

“The Bare Bones Camera Course for Film and Video” – Tom Schroeppel

“Making Documentary Films and Reality Videos” – Barry Hampe

“The Altering Eye” Contemporary International Cinema – Robert Phillip Kolker

списания: “Кино”, “Български Екран”, “Documentary

Средства за оценяване:

Студентите, непредали навреме задачите за текущо оценяване, се явяват на финален изпит, който определя оценктата им за семестъра.