CINB010 Основни принципи на монтажа
Анотация:
Курс, необходим за студентите в киноспециалностите, които ще бъдат запознати синтезирано с развитието на киноезика и основните типове и видове монтаж, правилата на плавния монтаж, основните монтажно-драматургични структури в киното.
Преподавател(и):
гл. ас. Антония Милчева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
На базата на изучените основни принципи, видове и структури в монтажа, студентите ще умеят да монтират кратки документални и игрални форми.
Ще знаят какво означва разкадровка и как се пише режисьорска книга.
Предварителни изисквания:
1. Базисна кинокултура - българско и световно кино
2. Владеене на английски език е желателно
3. Базово умение за работа с монтажен софтуер
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- ИСТОРИЧЕСКИ ПРЕГЛЕД НА ЗАРАЖДАНЕТО И РАЗВИТИЕТО НА НАЙ-СПЕЦИФИЧНИЯ КОМПОНЕНТ В КИНОИЗКУСТВОТО - МОНТАЖА.
- МОНТАЖЪТ – ГРАМАТИКАТА И СИНТАКСИСЪТ НА КИНОЕЗИКА. ПРОСТИ И СЛОЖНИ КАДРИ
- ЗАПОЗНАВАНЕ С ОСНОВНИТЕ ПРИНЦИПИ НА ПЛАВНИЯ, НЕПРЕКЪСНАТ МОНТАЖЕН РАЗКАЗ. ОСОБЕНОСТИ И ИЗМЕРЕНИЯ НА Т. НАР. “CONTINUOUS EDITING”. КЛАСИЧЕСКИ ПРАВИЛА ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ПЛАВНИ МОНТАЖНИ ВРЪЗКИ. ВЪТРЕШНОКАДРОВ МОНТАЖ. ПЛАН ЕПИЗОД
- ВЪТРЕШНОКАДРОВ МОНТАЖ. ПЛАН ЕПИЗОД.
- ФИЛМОВА ЕЛИПСА.
- ВИДОВЕ МОНТАЖНИ СТРУКТУРИ. МОНТАЖЕН ПРЕХОД МЕЖДУ ЕПИЗОДИТЕ.
- ГЛЕДНА ТОЧКА ВЪВ ФИЛМОВИЯ РАЗКАЗ. ОБЕКТИВЕН И СУБЕКТИВЕН РАЗКАЗ. НАВЛИЗАНЕ В СЪЗНАНИЕТО НА ГЕРОЯ.
- РАБОТА СЪС ЗВУКА.
- РАБОТА С МУЗИКАТА.
- ПРОЖЕКЦИИ И ДИСКУСИИ
Литература по темите:
Библиография по темите:
“Техника на монтажа” І, ІІ и ІІІ част – К.Рейсц
“В света на киното” – А.Монтегю
“Езикът на киното” - М.Мартен
“Антология на филмовата мисъл - ІІ част” – Ив. Знеполски
“ Что такое кино?”- А. Базен;
“Киното като изкуство”- Р. Арнхайм
"Нямо кино" - Т. Андрейков
“Съвременни форми на монтажа”- Л.Фелонов
“Практически аспекти на кинодраматргията” – Св. Христова
“Монтажът на аудио-визуалното произведение” – Св. Фингова
“Да направиш филм” – Ф. Фелини
“Моят последен дъх” - Луис Бунюел
“Моите удоволствия на киноман” – М. Скорсезе
“Film Art: An Introduction -The Relation of Shot to Shot: Editing” - David Bordwell, Kristin Thompson
“The Filmmaker’s Handbook” – Edward Pincus and Steven Ascher
“Claiming the Real” – Brian Winston
“Collecting Visible Evidence” – Jane M. Gaines and Michael Renov
“Independent Filmmaking” – Lenny Lipton
“The Bare Bones Camera Course for Film and Video” – Tom Schroeppel
“Making Documentary Films and Reality Videos” – Barry Hampe
“The Altering Eye” Contemporary International Cinema – Robert Phillip Kolker
списания: “Кино”, “Български Екран”, “Documentary
Средства за оценяване:
Студентите, непредали навреме задачите за текущо оценяване, се явяват на финален изпит, който определя оценктата им за семестъра.