PMCB202 Дигитално съдържание
Анотация:
Курсът се състои от 30 академични часа, които представят различни форми на учебна натовареност. Теоретични лекции по проблематиката, дискусии и работни семинари – самостоятелна работа от студентите по предварително зададена тема.
Преподавател(и):
доц. Стойко Петков д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
1) знаят:
- основните етапи от процеса на производство и разпространение на аудио-визуална продукция.
- новите практики на потребление на аудио-визуално съдържание в дигиталната епоха.
2) могат:
- да анализират програмните схеми за линейно разпространение на медийно съдържание.
Предварителни изисквания:
Студентите да притежават основни познания по комуникационните практики в дигиталните и онлайн медии.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Специфика на аналоговите и дигиталните радио и телевизия. Програмирането като начин за разпространение на медийно съдържание.
- Класификация на видовете телевизионни програми.
- Телевизионен пазар.
- Видео. Разпространение и пазар на видеозаписи.
- Производство на филми само за DVD и залеза на този пазар.
- Интернет. Пиратско и непиратско разпространение на аудио-визуално съдържание.
- Интернет телевизия – WebTV и OTT
- YouTube и други социални медии. Стратегията на крoс-медийно разпространение
- Разпространение на аудио-визуални продукти през мобилни системи за комуникация
- Аудиторията на дигиталните и онлайн медии
- Краудфъндинг при производството на аудио-визуално съдържание
- Конвергенция на медийното разпространение и на медийните пазари.
- Мулти-платформени мрежи
- Европейската директива за аудиовизуалните медийни услуги.
- Регулация, дерегулация и корегулация върху доставката на медийните услуги
Литература по темите:
1. Дерменджиева, Грета, Онлайн журналистика. Медиите в дигиталния свят, София, УИ „Св. Климент Охридски“ 2012 г.
2. Драганов, Иво Телевизионното програмиране в общия аудиовизуален контекст, НБУ, 2012.
3. Николова, Райна Телевизионната програма на обществената телевизия, Сиби, 2011
4. Андреева, Лиляна, Насаме с дистанционно, София : Унив. изд. Св. Климент Охридски, 2009
5. Мелтев, Михаил Кино и електронни медии. С.: Издателски център на НБУ, 2012
6. Петков, Стойко Aудио-визията (производство, разпространение, показване) С.: Рой комюникейшънс, 2017
Средства за оценяване:
ФОРМИ НА ОЦЕНЯВАНЕ ТЕКУЩ КОНТРОЛ КОМБИНИРАНО ОЦЕНЯВАНЕ ФИНАЛЕН ИЗПИТ
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 30% 30%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 60% 60% 60%
УСТЕН ИЗПИТ 10% 10% 40%