CSTB019 Растерна графика

Анотация:

Целта на дисциплината e усвояване на фундаментални знания за използване на растерните графични системи за създаване и обработка на висококачествени цифрови изображения.

Разглеждат се основните принципи и изисквания при сканиране на изображения и последващата им обработка за прецизиране на цветовият баланс, контрастност и отчетливост на изображението.

Специално внимание е отделено на цветовите модели използвани за визуализация върху екран или за отпечатване, а също така и при подготвяне на изображението за прехвърляне в графична система за векторна графика или в програма за предпечатна подготовка.

B резултат студентите придобиват основни умения и навици да използват софтуерните средства и съответната хардуерна периферия за обработка на графика в различни области на материалната и духовна сфера: образование и култура, реклама и маркетинг, забавление и др.

прочети още
Мултимедия и компютърна графика

Преподавател(и):

гл. ас. Десислава Георгиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните принципи и изисквания при сканиране на изображения и последващата им обработка за прецизиране на цветовият баланс, контрастност и отчетливост на изображението.

• цветовите модели използвани за визуализация върху екран или за отпечатване, а също така и при подготвяне на изображението за прехвърляне в графична система за векторна графика или в програма за предпечатна подготовка.

2) могат:

• да прилагат основни умения и навици да използват софтуерните средства и съответната хардуерна периферия за обработка на графика в различни области на материалната и духовна сфера

• да създадат краен продукт (илюстрация на PhotoShop) по разработен работен план, представящ зададената тема.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Основна компютърна грамотност.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Базови инструменти на Photoshop.
  2. Недеструктивни методи за корекция на изображения. Маски.
  3. Smart обекти. Подчинени слоеве. Ефекти с текст.
  4. Корекции на цветовата палитра на изображения.
  5. Работа с Pen Tool.
  6. Безшевни текстури.
  7. Използване на перспективни равнини, с цел вграждане на обекти във фотографии.
  8. Практическа работа с Curvature Pen Tool.
  9. Фотоманипулации.
  10. Практическо приложение на Photoshop в крафт-проекти.
  11. Създаване на анимации с Photoshop.
  12. Създаване на "дигитални четки" за Photoshop. Рисуване на околна среда.
  13. Тест.
  14. Разработка на задачи за самостоятелна работа.

Литература по темите:

• Малешков, Ст., Георгиев, В., 2014. „Компютърна графика и фотореалистична визуализация“, Издателство на НБУ

• Stone C. M., 2001. “A Survey of Color for Computer Graphics”, Course 4, SIGGRAPH 2001, (https://citeseerx.ist.psu.edu/document?repid=rep1&type=pdf&doi=265014a0c05f1ae41119707c3e17adfdcdd53450)

• Adobe Photoshop CC: Официален курс на Adobe Systems, Алекс Софт, 2014

• Гаткъм, Кр., 2018. „Всичко за фотографията : Нов наръчник за създаване на най-добрите снимки с всеки фотоапарат“, Книгомания, ISBN 9786191951628

• Консепсион, Р., 2015. „Тайните на цифровата HDR фотография“, Алекс Софт, ISBN 9546563064

• Adobe Photo Shop CS 5 Официален учебен курс , Из-во Софтпрес,

• http://www.adobe.com/communities/

• http://adobe.start.bg/#b_34836

Средства за оценяване:

При текущо оценяване по време на семестъра:

За получаването на оценка в курса, студентите могат да изберат един от двата начина за оценяване (оценката е средноаритметично на съответните компоненти):

1. Да се направят 5 задачи от обявените и разработвани в курса.

2. Да се направят 3 задачи от обявените и разработвани в курса и Тест.

При финално оценяване по време на сесията:

За получаването на оценка в курса, студентите могат да изберат един от трите начина за оценяване (оценката е средноаритметично на съответните компоненти):

1. Да се направят 5 задачи от обявените и разработвани в курса.

2. Да се направят 3 задачи от обявените и разработвани в курса и Тест.

3. Да направят Тест и да разработят поставена задача по време на изпита.