MSRM307 Зeлена и биоикономика в контекста на устойчивото развитие
Анотация:
Този учебен курс има за цел да подготви студентите от магистърска степен да се изправят пред предизвикателствата и възможностите на времена свързани с дълбока икономическа промяна, което изисква производството на стоки и услуги от земеделието с висока добавена стойност, щадящи околната среда и обществото. На корпоративно ниво завършлите курса по „Зeлена и биоикономика в контекста на устойчивото развитие “ ще имат подходящ профил за новите позиции в областта на зелената сделка и климатичните промени, както и на съответните политики на европейски и международно ниво. Освен това те ще получат знания свързани с управлението на договорите в условията на зелената и биокиномика, което ще ги направи подходящи кандидати за агробизнес индустриите/дейности, където устойчивостта се е превърнала в решаваща характеристика. В допълнение на всичко това студентите ще бъдат запознати, как ще могат да използват CRM инструментариума за постигане на горепосочените цели.
Преподавател(и):
Атидже Байрямова Алиева-Вели д-р
проф. Иван Боевски д-р
проф. Димитър Николов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
съществените отличителни черти на зелената икономика;
съдържанието на политическите инструменти за зелен растеж в селското стопанство;
проблемите по устойчивото управление на климата и нуждата от нови знания в тази насока;
2) могат:
Да обосновават връзката между устойчивата развитие и потребността на зелената икономика;
Да анализират проблемите по определяне на управлението на връзките с клиенти и устойчивото развитие;
Предварителни изисквания:
не
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Зелена икономика - съдържание и концепция
- Биоикономика - понятие и приложни аспекти
- Стратегии за биоикономика
- Зеленият растеж и селското стопанство
- Политически инструменти за зелен растеж в селското стопанство
- Предизвикателствата пред околната среда в селското стопанство
- Прилагане на политиката за зелен растеж
- Промени в ОСП свързани с околната среда и защита на климата
- Европейска зелена сделка - предизвикателства
- Изменението на климата – въздействие и действия
- Интелигентна адаптация към измененията на климата: нови знания и управление на риска
- Международни инициативи за опазване на климата
- Какво представлява управлението на връзките с клиенти (CRM)?
- Програми за лоялност и устойчиво позеленяване на земеделските предприятия.
- Бъдещето на CRM, като инструмент на устойчивото развитие
Литература по темите:
• Forging a climate-resilient Europe - the new EU Strategy on Adaptation to Climate Change {SEC(2021) 89 final} - {SWD(2021) 25 final} - {SWD(2021) 26 final}
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021DC0082&from=EN
• Candice Stevens, Agriculture and Green Growth https://www.oecd.org/greengrowth/sustainable-agriculture/48289829.pdf
• WIOLETTA WRZASZCZ KONRAD PRANDECKI (2020) AGRICULTURE AND THE EUROPEAN GREEN DEAL https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3821462
• Władysława Łuczka (2018) GREEN ECONOMY AND BIOECONOMY CONCEPTS IN THE CONTEXT OF USTAINABLE DEVELOPMENT, EKONOMIA I ŚRODOWISKO • 4 (67) • 2018
• Don Peppers, Martha Rogers (2016). Managing customer experience and relationships : A strategic framework,
• Kumar, V., Werner Reinartz (2012). Customer Relationship Management, Springer.
• Прайснер, А. (2011). Мениджмънт на клиентите. Какво очакват клиентите от нас? Как да го използваме? Еастра холдинг груп АД, София. ➢ Рой, Апс. (1996). Изкуството да работим с клиенти, прев. и състав. Даниела Коларова, Радостина Иванова, Фондация "Отворено общество".