MSRM307 Зeлена и биоикономика в контекста на устойчивото развитие

Анотация:

Този учебен курс има за цел да подготви студентите от магистърска степен да се изправят пред предизвикателствата и възможностите на времена свързани с дълбока икономическа промяна, което изисква производството на стоки и услуги от земеделието с висока добавена стойност, щадящи околната среда и обществото. На корпоративно ниво завършлите курса по „Зeлена и биоикономика в контекста на устойчивото развитие “ ще имат подходящ профил за новите позиции в областта на зелената сделка и климатичните промени, както и на съответните политики на европейски и международно ниво. Освен това те ще получат знания свързани с управлението на договорите в условията на зелената и биокиномика, което ще ги направи подходящи кандидати за агробизнес индустриите/дейности, където устойчивостта се е превърнала в решаваща характеристика. В допълнение на всичко това студентите ще бъдат запознати, как ще могат да използват CRM инструментариума за постигане на горепосочените цели.

прочети още
Устойчиво управление на агробизнеса и зелена икономика

Преподавател(и):

 Атидже Байрямова Алиева-Вели  д-р
проф. Иван Боевски  д-р
проф. Димитър Николов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

 съществените отличителни черти на зелената икономика;

 съдържанието на политическите инструменти за зелен растеж в селското стопанство;

 проблемите по устойчивото управление на климата и нуждата от нови знания в тази насока;

2) могат:

 Да обосновават връзката между устойчивата развитие и потребността на зелената икономика;

 Да анализират проблемите по определяне на управлението на връзките с клиенти и устойчивото развитие;


Предварителни изисквания:
не

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Зелена икономика - съдържание и концепция
  2. Биоикономика - понятие и приложни аспекти
  3. Стратегии за биоикономика
  4. Зеленият растеж и селското стопанство
  5. Политически инструменти за зелен растеж в селското стопанство
  6. Предизвикателствата пред околната среда в селското стопанство
  7. Прилагане на политиката за зелен растеж
  8. Промени в ОСП свързани с околната среда и защита на климата
  9. Европейска зелена сделка - предизвикателства
  10. Изменението на климата – въздействие и действия
  11. Интелигентна адаптация към измененията на климата: нови знания и управление на риска
  12. Международни инициативи за опазване на климата
  13. Какво представлява управлението на връзките с клиенти (CRM)?
  14. Програми за лоялност и устойчиво позеленяване на земеделските предприятия.
  15. Бъдещето на CRM, като инструмент на устойчивото развитие

Литература по темите:

• Forging a climate-resilient Europe - the new EU Strategy on Adaptation to Climate Change {SEC(2021) 89 final} - {SWD(2021) 25 final} - {SWD(2021) 26 final}

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:52021DC0082&from=EN

• Candice Stevens, Agriculture and Green Growth https://www.oecd.org/greengrowth/sustainable-agriculture/48289829.pdf

• WIOLETTA WRZASZCZ KONRAD PRANDECKI (2020) AGRICULTURE AND THE EUROPEAN GREEN DEAL https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3821462

• Władysława Łuczka (2018) GREEN ECONOMY AND BIOECONOMY CONCEPTS IN THE CONTEXT OF USTAINABLE DEVELOPMENT, EKONOMIA I ŚRODOWISKO • 4 (67) • 2018

• Don Peppers, Martha Rogers (2016). Managing customer experience and relationships : A strategic framework,

• Kumar, V., Werner Reinartz (2012). Customer Relationship Management, Springer.

• Прайснер, А. (2011). Мениджмънт на клиентите. Какво очакват клиентите от нас? Как да го използваме? Еастра холдинг груп АД, София. ➢ Рой, Апс. (1996). Изкуството да работим с клиенти, прев. и състав. Даниела Коларова, Радостина Иванова, Фондация "Отворено общество".