ADMM835 Проект: Стратегическо планиране и управление в културата и изкуството

Анотация:

Студентите следва да направят кратък сравнителен анализ /в рамките на 2-3 стр./ на избрана от тях стратегия за развитието на сектора „Култура“, или стратегия за развитието на конкретна публична или бизнес организация предлагаща продукти или услуги в сектора за култура и изкуства, в който да отразят до колко теорията на стратегическото планиране и управление в културата и изкуствата е намерила практическо изражение при разработването й. За целта е необходимо да отразят констатации от анализа, като акцентират върху следните въпроси:

1. От кого е разработена стратегията?

2. Отразена ли е визията и мисията на организацията?

3. Посочени ли са стратегическите цели на организацията или такива за развитието на сектора?

4. Извършен ли е стратегически анализ на външната и вътрешната среда на организацията или анализ на състоянието на сектора?

5. Какъв вид стратегия е разработена?

6. Извършен ли е избор и как е реализирана или ще се реализира стратегията?

7. Реализирани ли са или се предвиждат да бъдат реализирани организационно-структурни промени и промени на дейностите в организацията или организации?

8. Извършено ли е стратегическо планиране в организацията или за развитието на сектора?

9. Планирана ли е реализацията на стратегията от конкретна организация или организации и използван ли е процеса на стратегическото планиране?

10. Какви експертно-аналитични методи са използвани при разработването на стратегията - “Мозъчна атака”, “Делфи”, “Сценарий”, “Морфологичен анализ”, “Прогнозен граф”, “Комуникационен анализ”?

11. Използвана ли е предварителна процедура за разработване на проект свързан със стратегията и от кого е финансиран?.

12. Какво е очакваното влияние на стратегията върху човешкия фактор в организацията или в организации?

13. Как оценявате стратегическото мислене, стратегическите умения и организационнната култура на ръководните служители на организацията отговорна за реализирането на стратегията?

14. Заложено ли е извършването на общ и специализиран контрол на стратегията и плана за реализирането й?

15. Какви техники за контролиране на стратегията и плана за реализирането й се посочени?

16. Как се оценяват или ще се оценяват ситуацията, резултатите, действията и синергията при реализиране на стратегията?

17. Какви стратегически реформи в организацията или сектора са настъпили или ще настъпят вследствие реализирането на стратегията?

прочети още
Артмениджмънт. Управление на културни институции и творчески индустрии

Преподавател(и):

проф. Николай Арабаджийски  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Вследствие на изготвения проект обучаваните ще придобият практически умения да извършват анализи на стратегически документи използвани за стартегическо планиране. Те ще могат да разработват и стратегически документи за нуждите на различни публични или бизнес организации в сектора на културата и изкуствата съответстващи на общоприети стандарти.


Предварителни изисквания:
Придобити от курс ADMM735 Стратегическо планиране и управление в културата и изкуствата.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. 1. Избор на стратегия за развитието на сектора „Култура“ публикувана в Интернет адрес: http://www.strategy.bg/ - Стратегически документи или стратегия за развитието на конкретна публична или бизнес организация предлагаща продукти или услуги в сектора за култура и изкуства от Интернет. 2. Извършване на анализ на избраната стратегия. 3. Писане на анализа и оформянето му като проект във формат Word. 4. Изпращане на проекта на водещия преподавател в MOODLE-NBU.

Литература по темите:

Публикувани лекции на курс ADMМ735 Стратегическо планиране и управление в културата и изкуствата в MOODLE-NBU.

Средства за оценяване:

ПРАКТИЧЕСКА РАЗРАБОТКА - 50%

ПРЕЗЕНТАЦИЯ - 20%

УСТНО ИЗЛОЖЕНИЕ - 30%

Крайната оценка се формира от две оценки:

- оценка на практическата разработка(анализа);

- оценка на презентацията и на устното изложение по отговорите на зададените въпроси.