MEIM012 Семинар: Анализ на турситическите брандове в развлекателната индустрия
Анотация:
Семинатър представлява практическа задача с изследователски характер, отнасяща се до проучването и анализирането на вече съществуващи туристически брандове конкретно в развлекателната индустрия. Целта на семинара е да се предостави възможност на студентите да приложат вече придобитите знания в областта на маркетинга в сферата на туризма и по-конкретно на туристическите дестинации. За целта е необходимо студентите да разработят курсов проект по предварително зададени тема, критерии и обем, в който да представят своя обстоен и задълбочен анализ на разгледаната проблематика с извеждане на критични бележки и препоръки.
Преподавател(и):
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Съдържателните характеристики и особеностите при съставянето на брандове на туристически дестинации като част от развлекателната индустрия
• Общите закономерности при формирането на концепциите за брандовете на туристическите продукти при популяризирането на туристически дестинации.
2) могат:
• Да работят самостоятелно с основни видове и типове разработки в областта на брандирането.
• Да прилагат различни подходи и похвати при разработването на брандинг стратегии в областта на туризма и развлекателната индустрия.
Предварителни изисквания:
Познания в областта на маркетинга и мениджмънта
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Семинар
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Разработване на идея
- Консултация
- Разработване на структура
- Консултация
- Разработване на проект
- Защита на проект
Литература по темите:
• Маринов, С., Мениджмънт на туристическата дестинация, Издателство "Наука и икономика" - Икономически университет Варна, 2015
• Нешков, М., Конкурентоспособност на туристическата дестинация, ФИЛ, 2013
• Рафаилова, Г., Маркетинг на туристическата дестинация в контекста на устойчивото развитие на туризма, Варна, Стено, 2010
• Рибов, М., Станкова, М., Димитров, Пр. и кол., Туристически дестинации, Тракия М, 2008
• Станкова, М., Оптимизация в управлението на туристическата дестинация, Авангард Прима, 2011
• Цонев, Н., Маркетинг на туристическите дестинации, Авангард Прима, София, 2014
• Маркова, Б. Поведение на потребителя, НБУ, София, 2008
• Инджова, Цв., Управление на маркетинга, НБУ, С., 2009
• Димова, Н., Маркетингови аспекти на емоционалното пазаруване, НБУ, София, 2013.
• Wang, Y., Pizam, A., Destination marketing and management: theories and applications, CABI, 2011
• Morrison, A., M., Marketing and Managing Tourism Destinations, Routledge, 2013
Средства за оценяване:
ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:
АНАЛИЗ - 50%
ПРЕДСТАВЯНЕ НА САМОСТОЯТЕЛЕН ПРОЕКТ - 50%
ФИНАЛНО ОЦЕНЯВАНЕ:
АНАЛИЗ - 50%
ПРЕДСТАВЯНЕ НА САМОСТОЯТЕЛЕН ПРОЕКТ - 50%