MEIM203 Музиката и танцът в развлекателната индустрия
Анотация:
Курсът е важен за студентите, които имат отношение към музиката като част от една нова визия и концепция за туристически услуги в съвременното пространство на България като част от Европейската общност.
Развлекателната индустрия е огромна част от бизнеса през ХХІ век. Инвестициите и приходите от тази сфера на икономиката са огромни и предполагат сериозни и иновативни решения, които да отговорят на бизнес потребностите в дългосрочен план. Курсът ще предостави някои основни системи и начини на работа, които отговарят на съвременните търсения и лесно съчетават качество и сигурност, надеждност и рентабилност, ефективност и грижа за артистичната част, свързана с музикалното и танцово изкуство.
Сред спецификите на този пазар ясно се открояват завишените очаквания по отношение на иновациите. Динамиката е определяща за клиентите в сферата на развлекателната индустрия, разчита се и на върхови технологии, които съумяват да се справят с постоянно променящите се предизвикателства.
В тази област откриваме възможности в театрите, киносалоните, музеите, галериите, развлекателните паркове, барове и ресторанти, а това осигурява ясна и дългосрочна перспектива при разработката на иновативни продукти, които отговарят дори в по-голяма степен на очакванията от страна на публиката.
Преподавател(и):
проф. Милена Шушулова-Павлова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Основни понятия от областта на музиката и танца.
• Достатъчен слухов опит в някои стилови музикални и танцови произведения
• Теоретични концепции при разработване на проекти в развлекателна програма в областта на музиката и танца.
2) могат:
• Да проведат събитие в областта на музикалната или танцова артистична област.
• Да организират успешно – самостоятелно или в екип – цялостен проект като част от съвременно развлекателно предприятие.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение. Музиката и танцът като изкуства. Естетика и философия.
- Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 2 част. (Класика и романтизъм)
- Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 3 част. (Съвременни тенденции в музиката на ХХ век)
- Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 4 част. (Популярна музика и джаз)
- Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 5 част. (Опера, балет и мюзикъл)
- Семинар и тест.
- Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 6 част. (Български фолклор и танц)
- Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 1 част.
- Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 2 част.
- Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 3 част.
- Семинар и тест
- Проект в областта на музиката или танца в аспект на развлекателна възможност в туризма.
- Посещение на спектакъл, концерт или мюзикъл. Възможни реализации за туристически атракции.
- Добри практики (Gook Cases) м областта на развлекателната индустрия.
- Финална презентация.
Литература по темите:
• История на музиката. Съст. Мари-Клер Белтрандо-Патие. С., Музика, 1999.
• Михелс, Улрих. Атлас “Музика” в две части. Превод П. Куюмджиева, Ю. Куюмджиев. С., Летера, 2001 г.
• The Oxford Dictionary of Music (http://www.oxfordmusiconline.com/public/)
• Енциклопедия на българската музикална култура. С., БАН, 1969.
• Вълчинова-Чендова, Елисавета. Енциклопедия български композитори. С., СБК, 2003.
• Крачева, Лилия. Музиката през вековете. Творци и творби. Част първа и втора. С., Марс, 2010.
• Официални интернет сайтове на композитори (с библиография).
• Материали в Moodle
Допълнителни авторски материали на преподавателя – систематизирани в областта на мениджмънта на музикална и танцова продукция.
Средства за оценяване:
УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:
ТЕСТ 25%
ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 25%
ПОРТФОЛИО 25%
Формирането на оценката е комплексно: Начин на оценяване в курса – с оценка бележка от 2-6, която е сбор от:
• 50 % от присъствие и участие в дискусиите към всяка отделна лекция или семинар
• 25% от тестове
• 25% от написани реферат/есе/материал или проект върху поставена задача