MEIM203 Музиката и танцът в развлекателната индустрия

Анотация:

Курсът е важен за студентите, които имат отношение към музиката като част от една нова визия и концепция за туристически услуги в съвременното пространство на България като част от Европейската общност.

Развлекателната индустрия е огромна част от бизнеса през ХХІ век. Инвестициите и приходите от тази сфера на икономиката са огромни и предполагат сериозни и иновативни решения, които да отговорят на бизнес потребностите в дългосрочен план. Курсът ще предостави някои основни системи и начини на работа, които отговарят на съвременните търсения и лесно съчетават качество и сигурност, надеждност и рентабилност, ефективност и грижа за артистичната част, свързана с музикалното и танцово изкуство.

Сред спецификите на този пазар ясно се открояват завишените очаквания по отношение на иновациите. Динамиката е определяща за клиентите в сферата на развлекателната индустрия, разчита се и на върхови технологии, които съумяват да се справят с постоянно променящите се предизвикателства.

В тази област откриваме възможности в театрите, киносалоните, музеите, галериите, развлекателните паркове, барове и ресторанти, а това осигурява ясна и дългосрочна перспектива при разработката на иновативни продукти, които отговарят дори в по-голяма степен на очакванията от страна на публиката.

прочети още
Мениджмънт на развлекателната индустрия

Преподавател(и):

проф. Милена Шушулова-Павлова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основни понятия от областта на музиката и танца.

• Достатъчен слухов опит в някои стилови музикални и танцови произведения

• Теоретични концепции при разработване на проекти в развлекателна програма в областта на музиката и танца.

2) могат:

• Да проведат събитие в областта на музикалната или танцова артистична област.

• Да организират успешно – самостоятелно или в екип – цялостен проект като част от съвременно развлекателно предприятие.


Предварителни изисквания:
Няма

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение. Музиката и танцът като изкуства. Естетика и философия.
  2. Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 2 част. (Класика и романтизъм)
  3. Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 3 част. (Съвременни тенденции в музиката на ХХ век)
  4. Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 4 част. (Популярна музика и джаз)
  5. Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 5 част. (Опера, балет и мюзикъл)
  6. Семинар и тест.
  7. Исторически факти за развитието на музикалните и танцови изкуства – 6 част. (Български фолклор и танц)
  8. Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 1 част.
  9. Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 2 част.
  10. Развлекателна индустрия в съвременен контекст – 3 част.
  11. Семинар и тест
  12. Проект в областта на музиката или танца в аспект на развлекателна възможност в туризма.
  13. Посещение на спектакъл, концерт или мюзикъл. Възможни реализации за туристически атракции.
  14. Добри практики (Gook Cases) м областта на развлекателната индустрия.
  15. Финална презентация.

Литература по темите:

• История на музиката. Съст. Мари-Клер Белтрандо-Патие. С., Музика, 1999.

• Михелс, Улрих. Атлас “Музика” в две части. Превод П. Куюмджиева, Ю. Куюмджиев. С., Летера, 2001 г.

• The Oxford Dictionary of Music (http://www.oxfordmusiconline.com/public/)

• Енциклопедия на българската музикална култура. С., БАН, 1969.

• Вълчинова-Чендова, Елисавета. Енциклопедия български композитори. С., СБК, 2003.

• Крачева, Лилия. Музиката през вековете. Творци и творби. Част първа и втора. С., Марс, 2010.

• Официални интернет сайтове на композитори (с библиография).

• Материали в Moodle

Допълнителни авторски материали на преподавателя – систематизирани в областта на мениджмънта на музикална и танцова продукция.

Средства за оценяване:

УСЛОВИЯ ПРИ ФОРМИРАНЕ НА КРАЙНАТА ОЦЕНКА:

ТЕСТ 25%

ПИСМЕНИ ЗАДАЧИ 25%

ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА 25%

ПОРТФОЛИО 25%

Формирането на оценката е комплексно: Начин на оценяване в курса – с оценка бележка от 2-6, която е сбор от:

• 50 % от присъствие и участие в дискусиите към всяка отделна лекция или семинар

• 25% от тестове

• 25% от написани реферат/есе/материал или проект върху поставена задача