MEIM201 Маркетинг на туристическа дестинация

Анотация:

По време на курса се получават знания относно проучването, анализирането и планирането по отношение развитието на туристическите дестинации в контекста на развлекателната индустрия, както и необходимите познания за методите на промоциране и позициониране на туристическа дестинация, развиваща развлекателен туризъм, прилагани в световната практика.

Целите на курса включват:

- Формиране на представи относно същността на маркетинга на туристическа дестинация в контекста на развлекателната индустрия.

- Придобиване на теоретически познания и практическия умения относно приложението на маркетингови подходи и похвати в управлението на туристическа дестинация по отношение на развлекателната индустрия.

- Усвояване на организационно-технологичните принципи за създаване, развитие и функциониране на структури, работещи за изграждането на имидж на туристическа дестинация в контекста на развлекателната индустрия.

прочети още
Мениджмънт на развлекателната индустрия

Преподавател(и):

гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основни понятия за съвременните туристически дестинации.

• Особеностите на маркетинга на туристическите дестинации.

• Съвременни подходи при организирането маркетинга на туристически дестинации, основани на концепциите за управление на преживяванията в контекста на развлекателната индустрия.

• Ролята и значимостта на съвременните информационни технологии при реализирането на маркетинга на развлекателните обекти и дейности в туристическите дестинации.

2) могат да:

• определят и планират развитието на туристическите дестинации по отношение на развлекателните дейности в тях.

• провеждат анализ на маркетинговата среда на туристическите дестинации, предлагащи развлекателни продукти.

• оценяват условията и последствията от предприетите организационно-управленски решения.

• разработват маркетингови стратегии на туристически дестинации, предлагащи развлекателни продукти и услуги.

• използват съвременни информационни технологии в маркетинга на туристически дестинации като част от развлекателната индустрия.


Предварителни изисквания:
• Познания за същността на маркетинга, основните понятия в него и маркетинговите концепции.

• Основни познания за туристическите дейности и ресурси и развитието на туристическия бизнес.

• Фундаментални знания в областта на управлението на икономически субекти.

• Умения да работят самостоятелно с информационни източници, да анализират, обобщават и структурират информация.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Дестинация – основния понятия и типология, туристически и рекреационен потенциал.
  2. Дестинацията като част от развлекателната индустрия.
  3. Проучване на туристическите потоци и поведението на потребителите на развлекателни продукти.
  4. Маркетингови стратегии в сферата на туризма (развлекателна индустрия).
  5. Организация на маркетинга на туристическа дестинация.
  6. Специализираните продукти в маркетинга на туристическите дестинации.
  7. Информационните технологии в маркетинга на туристическите дестинации.
  8. Имидж на туристическа дестинация.
  9. Брандинг на туристическа дестинация.
  10. Промотиране на туристически дестинации.
  11. Разработване на маркетингов план за позициониране на туристическа дестинация, като част от развлекателната индустрия.
  12. Туристически информационни центрове.
  13. Проучване на международния опит на водещи туристически дестинации.

Литература по темите:

• Маринов, С., Мениджмънт на туристическата дестинация, Издателство "Наука и икономика" - Икономически университет Варна, 2015

• Нешков, М., Конкурентоспособност на туристическата дестинация, ФИЛ, 2013

• Рафаилова, Г., Маркетинг на туристическата дестинация в контекса на устойчивото развитие на туризма, Варна, Стено, 2010

• Рибов, М., Станкова, М., Димитров, Пр. и кол., Туристически дестинации, Тракия М, 2008

• Станкова, М., Оптимизация в управлението на туристическата дестинация, Авангард Прима, 2011

• Цонев, Н., Маркетинг на туристическите дестинации, Авангард Прима, София, 2014

• Маркова, Б. Поведение на потребителя, НБУ, София, 2008

• Инджова, Цв., Управление на маркетинга, НБУ, С., 2009

• Димова, Н., Маркетингови аспекти на емоционалното пазаруване, НБУ, София, 2013.

• Wang, Y., Pizam, A., Destination marketing and management: theories and applications, CABI, 2011

• Morrison, A., M., Marketing and Managing Tourism Destinations, Routledge, 2013

Средства за оценяване:

ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:

КУРСОВА РАБОТА - 50%

КАЗУС-30%

ДИСКУСИЯ-20%

ФИНАЛНО ОЦЕНЯВАНЕ:

ТЕСТ - 50%

ПИСМЕНО ИЗЛОЖЕНИЕ - 50%