MEIM200 Рекреационни модели в развлекателната индустрия
Анотация:
• Курсът рекреационни модели в развлекателната индустрия третира въпросите свързани със същността и съдържанието на рекреацията, рекреационните потребности и рекреационните дейности.
Отделни теми са посветени на различните детерминанти на рекреационните дейности и тяхната комплексна оценка.
Разработени са рекреационни модели за всички сектори в развлекателната индустрия, обхващащи сценичните спектакли, музеите и галериите на изкуствата, природните резервати, спортните събития и свързаните с поддържането на физическото състояние и комфорта развлекателни услуги.
Цел на курса: Усвояването от студентите в ОКС „Магистър“ на основните теоретични въпроси за същността и съдържанието на рекреационните дейности и тяхното прилагане в практиката чрез разработването на модели за отделните сектори на развлекателната индустрия.
Преподавател(и):
проф. Манол Рибов д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Какво представляват рекреационните дейности, как се извършва техния анализ и оценка и каква е технологията за разработването на рекреационни модели в различните сектори на развлекателната индустрия.
2) могат:
• Да извършват анализ, проектиране и внедряване на рекреационни модели за отделните сектори на развлекателната индустрия.
Предварителни изисквания:
Няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Рибов, М., Станкова, М., Блажева, П. Димитров, Туризмът в ерата на развлекателната индустрия, Тракия- М
2. Рибов, М., Конкурентни предимства в туризма
3.Емилова, И., Управление и ресурсна осигуреност на развлекателната индустрия, Авангард Прима, 2010г.
4. Tate. S.L Inside Fashion Desing., N.Y Longman, 2001
5.Silberberg,Т. Cultural tourism and bisiness: opportunities for museum and heritage sites, Tourism Management, 4/2007
6. Finkelstein, J. The fachioned self London, Polity Press, 2003, р. 78-102
7.Bandrillard , J. Simbolic Exchange and Death, Three Оaks, New Delhi: sage Publication, 2002, p 47- 81
Средства за оценяване:
ТЕКУЩО ОЦЕНЯВАНЕ:
ТЕСТ - 30%
КУРСОВА РАБОТА - 70%
ФИНАЛНО ОЦЕНЯВАНЕ:
ТЕСТ - 30%
КУРСОВА РАБОТА - 70%