COMM714 Работодателски брандинг
Анотация:
Курсът запознава детайлно студентите с важността на вътрешноорганизационните комуникации за постигане на общите комуникационни цели на организациите. Има за цел да предостави на студентите знания за това как да работят успешно с вътрешните публики и да изгради практически умения при дефиниране на вътрешни публики и работа с тях.
Преподавател(и):
доц. Евелина Христова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) знаят:
Какви са спецификите на вътрешните комуникации и как да осъществяват тяхното планиране и програмиране в контекста на общите комуникационни цели на организациите.
2) могат:
Да планират стратегически комуникациите към вътрешните публики, да поставят комуникационни цели и задачи и да използват разнообразни тактики за постигането на заложените цели по отношение на вътрешните публики.
Предварителни изисквания:
Да познават основни принципи на ПР и комуникационните процеси
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Работодателски брандинг.Организационни комуникации. Външни и вътрешни комуникации. Увод в темата на курса.
- Вътрешни публики. Миниатюрни, малки, средни, големи, гигантски комуникации
- Глобализация, локализация и глокализация
- България в ЕС и четирите основни свободи. Предпоставки за усложнение на вътрешните комуникации
- Семинар: Директива 2002/14/ЕС за информиране и консултиране на служителите. Бяла книга на комуникациите. Европа 2020.
- Организационна структура. Мястото на комуникациите в организацията.
- Място на вътрешните комуникации в организацията. ПР и ЧР отдели, финансисти и юристи
- Функции на вътрешните комуникации. Ролята на обратната връзка за цялата организация
- Съдържателни аспекти на вътрешните комуникации. Комуникационни теории
- Мотивация и работа в екип. Динамика на групите
- Класически инструменти (тактики)
- Нови високо-технологични инструменти (тактики)
- Вътрешни комуникации в България. Изследвания, тенденции
- Семинар: Вътрешно-комуникационен план за българска компания
- Семинар: Вътрешно-комуникационен план за чужда/смесена компания
Литература по темите:
Smith, Lynn and Maunter, Pamela (2008), Effective Internal Communication (PR In Practice), Kogan Page.
Broom, Glen M. Cutlip and Center (2009) Effective Public Relations, Prentice Hall.
Holtz, Shel (2004), Corporate conversations. A guide to crafting Effective and Appropriate Internal Communications. Amacom Publishing, New York.
Smith, Lyn (2010), Effective Internal Communication, Kogan Page, London.
Goldblatt, Joe (2005) Special Events. John Wiley & Sons.
Glenn Bowdin, Johnny Allen, William O'Toole, Rob Harris, Ian McDonnell (2011) Events Management Series. Elsevier Butterworth-Heinemann.
Quirke, Bill. (2008) Making the connections. Using Internal Communications to turn strategy into action. Gower Publishing.
Wright, Mark (2009) Gower Handbook of Internal Communications. Gower Publishing.
Ragusa, Antonio (2010) Internal Communication Management. Ventus Publishing.
Verghese, Aniisu K. (2012) Internal Communications. SAGE Publications.