CASM020 3D Анимационна миниатюра II част

Анотация:

Обучението се фокусира върху изследването и усвояването на принципите за изграждане на анимационно движение на обекти и персонажи във виртуална среда. Специално внимание е отделено на механиката на тялото при анимиране на хора и антропоморфни персонажи. Курсът задълбочава и надгражда познанията за динамично организиране и композиране на сцената в 3D пространство, работа в декор и движения пред камера. Акцентира се и върху изграждане на психологическо движение при персонажите, емоционална експресия, мимика и диалог. Курсът е във връзка с проектите на студентите. Придобитите умения за работа със софтуера на MAYA откриват пред студентите път за реализация в индустрията на игрите и киното.

прочети още
Анимационна режисура

Преподавател(и):

 Мирослава Янкова  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

• Ще могат да планират и организират технологично аниматорския труд.

• Ще познават спецификата и изразните средства на анимацията

• Ще са в състояние да направят анимационен (биомеханичен, ритмичен, психологически и драматургичен) анализ

• Ще могат да анимират както прости движения, така и динамични композиции в сцени.

• Ще получат необходимите познания за изготвянето на динамична характеристика на анимираните обекти.

• Ще познават технологичните стъпки при реализация на 3Д анимация.

• Ще знаят как да прилагат основни принципи от класическата анимация в работата с 3Д софтуер.

• Ще добият представа за организацията на работатата в 3Д анимационните продукции.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Курсът е въвеждащ и не изисква специални умения. Базисни умения по анимация ще подпомогнат по-бързото усвояване на материала.

• Опит в работата с графичен софтуер.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. ОБЩО ЗА ПРИНЦИПИТЕ В АНИМАЦИЯТА. ВЪВЕДЕНИЕ В ИНТЕРФЕЙСА НА MAYA. ИНСТРУМЕНТИ ЗА АНИМАЦИЯ. НАВИГАЦИЯ В MAYA.
  2. ВЪВЕДЕНИЕ В ИНТЕРФЕЙСА НА MAYA (продължение). ПЕРСОНАЛИЗИРАНЕ НА РАБОТНОТО ПРОСТРАНСТВО. ИЗГЛЕДИ.
  3. ПРИНЦИПИ И ПОНЯТИЯ ОТ КЛАСИЧЕСКАТА АНИМАЦИЯ - ПРИЛОЖЕНИЕ В 3Д АНИМАЦИЯТА. ЗАПОЗНАВАНЕ С РЕДАКТОРА НА КРИВИ. ВИДОВЕ КРИВИ. РАБОТА С КРИВИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  4. СЪПОСТАВКА НА ДВИЖЕНИЕТО ПРИ РАЗЛИЧНИ ПО ГОЛЕМИНА И ТЕЖЕСТ ОБЕКТИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  5. ЗАСТЪПВАЩИ СЕ И ИНЕРЦИОННИ ДВИЖЕНИЯ / FOLLOW THROUGH & OVERLAPPING ACTIONS. ПРИЛОЖЕНИЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
  6. ТЕМПОРИТЪМ И РАЗРЕДКА / TIMING & SPACING. ПРИНЦИП НА ВЪЛНАТА. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  7. ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЦЕНАТА - РАБОТА С ГЛЕДНИ ТОЧКИ И ДИНАМИЧНА КОМПОЗИЦИЯ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  8. ПРАВА И ОБРАТНА КИНЕМАТИКА. ЗАПОЗНАВАНЕ С ОСНОВНИТЕ ФУНКЦИИ И КОНТРОЛИ ПРИ ХУМАНОИДЕН РИГ. РАБОТА С РЕФЕРЕНЦИИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  9. ЕТАПИ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА АНИМАЦИОННОТО ДВИЖЕНИЕ. АНАЛИЗ И ФУНКЦИОНАЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ПОЗИЦИИТЕ НА ТЯЛОТО ПРИ ВЪЗЛОВИ ПОЗИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
  10. ПОЗИ. ПРАВИЛА ЗА КОНСТРУИРАНЕ НА ПОЗИТЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ. СИЛУЕТИ.
  11. СТЪПКИ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА АНИМАЦИОННИЯ КАДЪР. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ
  12. МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА ЦИКЛИ ПОХОДКИ. ВИДОВЕ ПОХОДКИ. МЪЖКО И ЖЕНСКО ХОДЕНЕ. ПОСТАНОВКА НА ТЯЛОТО И ИЗМЕСТВАНЕ НА ЦЕНТЪРА НА ТЕЖЕСТТА. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
  13. МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕНА ЦИКЛИ ТИЧАНЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
  14. МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОРГАНИЗИРАНЕ НА СЦЕНА СЪС СРЕДНА СЛОЖНОСТ НА ПОСТАНОВКА И ДВИЖЕНИЕ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА, ОБЕДИНЯВАЩА ПРЕПОДАДЕНИЯ ПРЕЗ СЕМЕСТЪРА МАТЕРИАЛ.
  15. ПРЕГОВОР. ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ВЪРХУ ПРЕПОДАДЕНИЯ МАТЕРИАЛ, ПРАКТИЧЕСКИТЕ И ИЗПИТНИТЕ ЗАДАЧИ.

Литература по темите:

• Blair, Preston. Cartoon Animation (How to Draw and Paint Series)

• Murdock, Kelly L. Autodesk Maya 2022 Basics Guide. SDC Press, 2022

• Tickoo, Sham. Autodesk Maya 2022: A Comprehensive Guide, 13th Edition. CADCIM Technologies, 2022

• King, Roger. 3D Animation for the Raw Beginner Using Maya. CRC Press, 2017

• Lanie, Lee. Maya Professional Tips and Techniques, Autodesk Maya Press, 2019

• Osborn, Keith. Cartoon Character Animation with Maya: Mastering the Art of Exaggerated Animation. Bloomsbury Press, 2019

• Roberts, Steve. Character Animation Fundamentals: Developing Skills for 2D and 3D Character Animation. Focal Press, 2011

• Mongeon, Bridgette. 3D Technology in Fine Art and Craft. Focal Press, 2015

• Jones, Angie and Oliff, Jamie.Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Cengage Learning PTR,2006

• Halas, John and Whitaker, Harold. Timing for Animation, Second Edition. Focal Press, 2009.

• Williams, Richard. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. Farrar, Straus and Giroux, 2012.

• https://static.sdcpublications.com/pdfsample/978-1-63057-450-5-1-t958uatrwm.pdf

• http://knowledge.autodesk.com/support/maya#?p=MAYAUL&p_disp=Maya&sort=score

• https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2022/ENU/Maya-Basics/files/GUID-6B531DDB-3440-4216-A322-FB6CD1EA83A1-htm.html

• http://thinkinganimation.com/category/resources/body-mechanics/