CASM020 3D Анимационна миниатюра II част
Анотация:
Обучението се фокусира върху изследването и усвояването на принципите за изграждане на анимационно движение на обекти и персонажи във виртуална среда. Специално внимание е отделено на механиката на тялото при анимиране на хора и антропоморфни персонажи. Курсът задълбочава и надгражда познанията за динамично организиране и композиране на сцената в 3D пространство, работа в декор и движения пред камера. Акцентира се и върху изграждане на психологическо движение при персонажите, емоционална експресия, мимика и диалог. Курсът е във връзка с проектите на студентите. Придобитите умения за работа със софтуера на MAYA откриват пред студентите път за реализация в индустрията на игрите и киното.
Преподавател(и):
Мирослава Янкова
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
• Ще могат да планират и организират технологично аниматорския труд.
• Ще познават спецификата и изразните средства на анимацията
• Ще са в състояние да направят анимационен (биомеханичен, ритмичен, психологически и драматургичен) анализ
• Ще могат да анимират както прости движения, така и динамични композиции в сцени.
• Ще получат необходимите познания за изготвянето на динамична характеристика на анимираните обекти.
• Ще познават технологичните стъпки при реализация на 3Д анимация.
• Ще знаят как да прилагат основни принципи от класическата анимация в работата с 3Д софтуер.
• Ще добият представа за организацията на работатата в 3Д анимационните продукции.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Курсът е въвеждащ и не изисква специални умения. Базисни умения по анимация ще подпомогнат по-бързото усвояване на материала.
• Опит в работата с графичен софтуер.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- ОБЩО ЗА ПРИНЦИПИТЕ В АНИМАЦИЯТА. ВЪВЕДЕНИЕ В ИНТЕРФЕЙСА НА MAYA. ИНСТРУМЕНТИ ЗА АНИМАЦИЯ. НАВИГАЦИЯ В MAYA.
- ВЪВЕДЕНИЕ В ИНТЕРФЕЙСА НА MAYA (продължение). ПЕРСОНАЛИЗИРАНЕ НА РАБОТНОТО ПРОСТРАНСТВО. ИЗГЛЕДИ.
- ПРИНЦИПИ И ПОНЯТИЯ ОТ КЛАСИЧЕСКАТА АНИМАЦИЯ - ПРИЛОЖЕНИЕ В 3Д АНИМАЦИЯТА. ЗАПОЗНАВАНЕ С РЕДАКТОРА НА КРИВИ. ВИДОВЕ КРИВИ. РАБОТА С КРИВИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- СЪПОСТАВКА НА ДВИЖЕНИЕТО ПРИ РАЗЛИЧНИ ПО ГОЛЕМИНА И ТЕЖЕСТ ОБЕКТИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- ЗАСТЪПВАЩИ СЕ И ИНЕРЦИОННИ ДВИЖЕНИЯ / FOLLOW THROUGH & OVERLAPPING ACTIONS. ПРИЛОЖЕНИЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
- ТЕМПОРИТЪМ И РАЗРЕДКА / TIMING & SPACING. ПРИНЦИП НА ВЪЛНАТА. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- ОРГАНИЗАЦИЯ НА СЦЕНАТА - РАБОТА С ГЛЕДНИ ТОЧКИ И ДИНАМИЧНА КОМПОЗИЦИЯ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- ПРАВА И ОБРАТНА КИНЕМАТИКА. ЗАПОЗНАВАНЕ С ОСНОВНИТЕ ФУНКЦИИ И КОНТРОЛИ ПРИ ХУМАНОИДЕН РИГ. РАБОТА С РЕФЕРЕНЦИИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- ЕТАПИ В ИЗГРАЖДАНЕТО НА АНИМАЦИОННОТО ДВИЖЕНИЕ. АНАЛИЗ И ФУНКЦИОНАЛНА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ПОЗИЦИИТЕ НА ТЯЛОТО ПРИ ВЪЗЛОВИ ПОЗИ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА.
- ПОЗИ. ПРАВИЛА ЗА КОНСТРУИРАНЕ НА ПОЗИТЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ. СИЛУЕТИ.
- СТЪПКИ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА АНИМАЦИОННИЯ КАДЪР. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ
- МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕТО НА ЦИКЛИ ПОХОДКИ. ВИДОВЕ ПОХОДКИ. МЪЖКО И ЖЕНСКО ХОДЕНЕ. ПОСТАНОВКА НА ТЯЛОТО И ИЗМЕСТВАНЕ НА ЦЕНТЪРА НА ТЕЖЕСТТА. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
- МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ ПРИ ИЗГРАЖДАНЕНА ЦИКЛИ ТИЧАНЕ. ПРАКТИЧЕСКИ ЗАДАЧИ.
- МЕХАНИКА НА ТЯЛОТО: ОРГАНИЗИРАНЕ НА СЦЕНА СЪС СРЕДНА СЛОЖНОСТ НА ПОСТАНОВКА И ДВИЖЕНИЕ. ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА, ОБЕДИНЯВАЩА ПРЕПОДАДЕНИЯ ПРЕЗ СЕМЕСТЪРА МАТЕРИАЛ.
- ПРЕГОВОР. ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ ВЪРХУ ПРЕПОДАДЕНИЯ МАТЕРИАЛ, ПРАКТИЧЕСКИТЕ И ИЗПИТНИТЕ ЗАДАЧИ.
Литература по темите:
• Blair, Preston. Cartoon Animation (How to Draw and Paint Series)
• Murdock, Kelly L. Autodesk Maya 2022 Basics Guide. SDC Press, 2022
• Tickoo, Sham. Autodesk Maya 2022: A Comprehensive Guide, 13th Edition. CADCIM Technologies, 2022
• King, Roger. 3D Animation for the Raw Beginner Using Maya. CRC Press, 2017
• Lanie, Lee. Maya Professional Tips and Techniques, Autodesk Maya Press, 2019
• Osborn, Keith. Cartoon Character Animation with Maya: Mastering the Art of Exaggerated Animation. Bloomsbury Press, 2019
• Roberts, Steve. Character Animation Fundamentals: Developing Skills for 2D and 3D Character Animation. Focal Press, 2011
• Mongeon, Bridgette. 3D Technology in Fine Art and Craft. Focal Press, 2015
• Jones, Angie and Oliff, Jamie.Thinking Animation: Bridging the Gap Between 2D and CG. Cengage Learning PTR,2006
• Halas, John and Whitaker, Harold. Timing for Animation, Second Edition. Focal Press, 2009.
• Williams, Richard. The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators. Farrar, Straus and Giroux, 2012.
•
• https://static.sdcpublications.com/pdfsample/978-1-63057-450-5-1-t958uatrwm.pdf
• http://knowledge.autodesk.com/support/maya#?p=MAYAUL&p_disp=Maya&sort=score
• https://knowledge.autodesk.com/support/maya/learn-explore/caas/CloudHelp/cloudhelp/2022/ENU/Maya-Basics/files/GUID-6B531DDB-3440-4216-A322-FB6CD1EA83A1-htm.html
• http://thinkinganimation.com/category/resources/body-mechanics/