PSYM260 Проект: Социална травма

Анотация:

Социалната травма е важна тема в клиничната, социалната и общата психология, както и в теорията на културата. За студентите по психология е важно както от теоретична, така и от практическа гледна точка да имат познания за причините, последствията и възможностите за третиране на социалната травма.

Посттравматичната психопатология и терапията на травмата са теми, преподавани редовно в програмите по клинична психология; спецификата на социалната травма обаче изисква към нея да се подходи интердисциплинарно и по специфичен начин.

Курсът ще бъде допълнение към подготовката на студентите по клинична психология. Включвайки и възможност за създаване на изследователски проект, той ще може да се използва за подготовка на магистърска теза.

Курсът е разработен в рамките на международно сътрудничество между НБУ, Международния психоаналитичен университет в Берлин и няколко университета от балканските държави. Провежда се веднаж годишно на различни места. Говоримият език е английски.

прочети още
Клинична психология - психоаналитична перспектива

Преподавател(и):

ас. Веселин Веселинов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят: теориите за психичните, социални и културални аспекти на социалната травма, изследователската методология, както и на интервенциите за третирането на травмата

2) могат: да разбират социалната травма като обществено, културално и клинично явление и да изготвят изследователски проект в тази област


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: обща и клинична психология и да владеят писмено и говоримо английски език

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Проект

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Основна

Streeck-Fischer, Annette (2014): Trauma und Entwicklung - Folgen in der Adoleszenz. Stuttgart: Schattauer

Developmental psychopathology (V3: Risk, Disorder, and Adaptation) (V2: Developmental Neuroscience), (Ed) Cicchetti, D., Cohen, D. 2nd ed. Wiley & Sons 2006

Renn, P. The Silent Past and the Invisible Present: Memory, Trauma, and Representation in Psychotherapy, Routledge, 2012

Trauma psychology (Ed) E.K.Carll, Praeger perspectives, 2007

Developing strategies to deal with trauma in children. (Eds) J. Donnelly, A. Kovacova, J. Osofsky, H. Osofsky, C. Paskell. J Salem-Pickartz. IOS Press 2005

Psychological Trauma: А Developmental Approach. (Eds) D. Black, M. Newman, J Harris-Hendriks, G Mezey Gaskell, Royal College of Psychiatry, 1997

Stress, Trauma, and Children’s Memory Development. (Eds) M.L. Howe, G.S. Goodman, D. Cicchetti, Oxford University Press 2008

O’Hagan, K. Identifying emotional and Psychological Abuse, Open University Press 2006

Допълнителна

Bergmann, M.S. & Jucovy, M.E. (Eds.) (1982). Generations of the Holocaust. New York: Basic Books.

Weltzer, Harald: (Hamburger Polizeibataillon)

Becker, D. (2007): Die Erfindung des Traumas – Verflochtene Geschichten. Gie?en: Psychosozial

Средства за оценяване:

Текущ контрол

Комбинирано оценяване