PSYM234 Семинар: Консултативна практика ІІ част

Анотация:

PSYM 234 Семинар: Консултативна практика ІІ част

Семинар и практически занимания

30 часа/ един семестър/ Редовно обучение

МФ/ДКНП и Магистърска програма „Клинична психология – психоаналитична перспектива”

Преподавател: Красимир Таушанов

e-mail : kr.tauchanov@nbu.bg

А. Студентите ще присъстват на провеждани консултации и ще участват в обсъжданията им.

прочети още
Клинична психология - психоаналитична перспектива

Преподавател(и):

гл. ас. Светослав Савов  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Б.Студентите ще:

1) знаят:

Да откриват, разбират, в психоаналитична насока клиничния материал от проведената консултация.

Да разграничават и артикулират различните клинични и метапсихологични елементи спрямо основните типове психопатологични динамики и организации. Ще се стремят към възможното съпоставяне на своя коментар с психиатричната нозография.

Ще обсъждат стратегията и техниките за провеждане на дадената консултация, синтезирането на функционална диагностика /и евентуални прогностика и терапевтична индикация/, на базата на дадения клиничен материал.

2) могат:

Самостоятелно да представят за обсъждане дадената консултация, да аргументират и артикулират различните клинични и метапсихологични елементи спрямо основните типове психопатологични динамики и организации.

Да напишат структуриран и аргументиран коментар за консултирания от тях пациент. В контекста на работата в институции, ще свикват да съобразяват и представят необходимата информация спрямо характера на професионални интереси и компетенция на изпратилият пациента за консултация /пр. психиатър, лекар, училищен психолог, и т.н./.


Предварителни изисквания:
Курсът е само за студенти от Магистърската програма "Клинична психология - психоаналитична перспектива, показали необходимия минимум от знания и разбиране на психопатология и аналитичен модел или вече завършили успешно PSYМ 101/PSYМ 202, както и първата част - PSYМ 132.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Семинар

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Г. Библиография по темите:

Предложената общо за двете части на курса литература (PSYM 132/234) е с по-голяма практическа насоченост и допълва основната литература от PSYM 101/202.Тя засяга теми като психоаналитична техника, рамка, неутралност и контра-трансфер, психоанализа в институции, и т.н.:

• Bokanowski, T., De la pratique analytique, Paris, Presse Universitaire de France, 1998.

• Diatkine, R., (1994), L’enfant dans l’adulte ou l’eternelle capacite de reverie, Paris, Delachaux et Niestle, 1994.

• Diatkine, R., Avram C., (1971-1995), Pourquoi on m’a ne ?, Paris, Calmann Levy, 1995.

• Greenson,R.,(1973), The Technique and Practice of Psychoanalysis: vol.1, London : The Hogart Press 1973.

• Laplanche, J. et Pontalis, J.-B., (1984), VOCABULAIRE de la PSYCHAHALYSE, Paris, Presse Universitaire de France. 1984.

• La face a face psychoanalytique, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, 2/ 2005.

• Le processus analytique, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, 5/ 2004.

• Les cas difficiles, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, 2/ 1990.

• Psychotherapies et psychanalyse, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, 4/ 1996.

Psychiatrie/psychanalyse, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, 2/ 1996.

• Travail de contre-transfert et fonction contenante, Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, tome LVIII/ 1994.

• Clinique psychosomatique, Monographies de la Revue Francaise de Psychanalyse, Paris, Presse Universitaire de France, Paris, 1997.

Средства за оценяване:

Д.Форми на оценка:

Крайната оценка е функция от текущите оценки за участие и активност по време на занятия; евентуален теоритичен обзор и/или решаване на казус.

Е.Допълнителни обяснения за изпитните материали и критериите за оценяване:

От гл.т.на практическа насоченост на обучението се взима в предвид не само достигнатото ниво на аргументирана компетентност, но и ангажираността, самостоятелността и индивидуалното развитие на студента в разбирането и приложението на предложената психоаналитична перспектива.