PSYM207 Психиатрия ІІ част

Анотация:

Целта на курса е да запознае студентите с характеристиките на основните психични разстройства, така както те са дефинирани в съвременните операционализирани класификационни системи. Да разпознават и оценяват тези характеристики като базисни психопатологични симптоми. Да правят обобщения и да групират симптомите според тяхната проява и интензитет. Да знаят и разпознават проявите на психичната болест и да работят в екип в терапевтичните програми за обслужване на психично болни.

прочети още
Клинична психология - психоаналитична перспектива

Преподавател(и):

доц. Маргарита Станкова  д-р
доц. Тони Дончев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Характеристиките на основните психични разстройства, в съответствие със съвременните операционализирани класификационни системи;

• Методите на психологично изследване в психиатрията;

• Методите на работа в екип в облужването на психично болни.

2) могат:

• Да участват в екипната оценка на психично болни;

• Да участват в екиното обсулжавен на клиенти с психични заболявания.


Предварителни изисквания:


Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

1. Ачкова, М.р Психиатрия, Знание, 1996

2. Голдберг, Д., С. Бенджамин, Ф.Крийд, Психиатрия в медицинската практика, 1997

3. Мавлов,Л.,Фундаментална неврология, изд.Б.С. София,2000.

4. Речник по психология, превод от немски , изд. “Наука и изкуство”, 1989

5. Трифонов,Т., Обща психология. Изд. Памет, 1996

6. Матанова, В. Психология на аномалното развитие, 1998, С-я

7. Франк, В. Психиатрия, Сф. 1995

8. МКБ – 10, Психични и поведенчески разстройства, 1998

9. Пирьова, Б. Невробиологични основи на паметта, лекционен материал, 2005 г. www.nbu.bg

10. Сиймън Д., Кенрик Д., Психология, НБУ, София, 2002.

11.Стоименов, Й, Рачев, Ив., Психиатричен клиничен речник, 1994.

12. Клаус Г. И съавт., Речник по психология, Наука и изкуство, София 1989

13. Owens, R. E., D. E. Metz, A. Haas, Communication disorders, Allyn&Bacon, 2000 (библиотека на програма логопедия)

14Kaplan, H., B. Sadock,J. Grebb, Synopsis of Psychiatry, W&W, 1994

15. Sherman C., Feinstein, Peter L., Giovacchini, Adolescent psychiatry: Vol. 3.: developmental and clinical studies /, New York : Basic Books , 1974

16. Freedman, D.X., Archives of general psychiatry / American Medical Association; Chicago : American Medical Association , 1992

17. Lewis, M., Child and adolescent psychiatry: a comprehensive textbook Baltimore : Williams & Wilkins , 1991

18. Perry, S., A DSM-III casebook of differential therapeutics: a clinical guide to treatment selection /, New York : Brunner/Mazel , 1985

19. Frame, C.L., Matson, J.L., Handbook of assessment in childhood psychopathology : applied issues in differential diagnosis and treatment evaluation / New York : Plenum Press, 1987

20.DSM – ІV, Fourth Edition, 1996

Средства за оценяване:

курсова работа

самостоятелна работа