MBAM879D Управление на потребителското поведение в туризма
Анотация:
Курсът разглежда актуални въпроси, свързани с анализирането, прогнозирането и управлението на потребителското поведение в туризма. Специално място заемат темите, свързани с психологията на туристическото поведение, факторите, оказващи влияние върху туристическото търсене и мотивите за избор на туристически продукти и услуги. В курса се обръща внимание на характеристиките на новите потребители в туризма, моделите на взаимоотношения с тях, изграждането на лоялност и изследване удовлетвореността им.

Преподавател(и):
доц. Милена Караилиева д-р
гл. ас. Маргарита Мишева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните понятия в изследването на потребителското поведение;
• спецификата на потребителското поведение в туризма;
• факторите, оказващи влияние върху потребителския избор и поведение;
• същностните характеристики на новите потребители в туризма.
2) могат да:
• разпознават и управляват тивовете и моделите на потребителско поведение;
• анализират потребителското поведение и търсене;
• изграждат стойност за клиента и да изследват удовлетвореността на потребителите.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на мениджмънта и маркетнга.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна и допълнителна литература:
• Армстронг Г., Въведение в маркетинга, Класика и стил, София, 2013
• Великова Е., Дизайн и мода в туризма, УИ Стопанство, София 2008
• Димова Н., Маркетингови аспекти на емоционалното пазаруване, НБУ, София, 2013
• Дуранкев Б. и кол., Ключ към маркетинга, УИ Стопанство, София, 2011
• Иванов С., Иванов М., Професионална етика и туристическо поведение, ФорКом, София, 2011
• Забунов Г., Потребителско поведение: Теория и изследване, Авангард Прима, Софя, 2019
• Залтман Дж., Как мислят потребителите? : Незаменими прозрения за "манталитета" на пазара, Прев. от англ. език Людмила Андреева, Класика и Стил, София, 2005
• Караилиева, М. Психология на туристическото поведение, Авангард Прима, София, 2012
• Катранджиев Х., Постаджиян К.,Въведение в рекламния бизнес, Издателски комплекс УНСС, София, 2014
• Кехайова-Стойчева М., Потребителско поведение, Икономически университет - Варна, 2009
• Кръстева Н., В2В маркетинг и продажби, Авангард Прима, София, 2008
• Кръстева Н., Маркетинг и поведение на потребителите, Авангард Прима, София, 2007
• Кръстева Н., Нано маркетинг, Авангард Прима, София, 2012
• Маркова Бл., Поведение на потребителя, НБУ, София, 2007
• Младенова Г., Маркетингово планиране, УИ Стопанство, София, 2006
• Петрова А., Потребителско поведение и реклама: Психологически аспекти, Делова седмица консулт, София, 2004
• Соломон М., Потребителското поведение: Да купуваш, да имаш, да бъдеш, Прев. Людмила Андреева, Изток-Запад, София, 2011
• Тири К., Руе Ж., Микроикономически подход: Да разбираме предприемаческото и потребителското поведение, рев. от фр. ез. Милен Шипчанов, НБУ, София, 2014
• Peppers D., Rogers M., Managing customer experience and relationships: A strategic framework, Hoboken Wiley, 2017