MBAM879D Управление на потребителското поведение в туризма

Анотация:

Курсът разглежда актуални въпроси, свързани с анализирането, прогнозирането и управлението на потребителското поведение в туризма. Специално място заемат темите, свързани с психологията на туристическото поведение, факторите, оказващи влияние върху туристическото търсене и мотивите за избор на туристически продукти и услуги. В курса се обръща внимание на характеристиките на новите потребители в туризма, моделите на взаимоотношения с тях, изграждането на лоялност и изследване удовлетвореността им.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес - ДО

Преподавател(и):

доц. Милена Караилиева  д-р
гл. ас. Маргарита Мишева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• основните понятия в изследването на потребителското поведение;

• спецификата на потребителското поведение в туризма;

• факторите, оказващи влияние върху потребителския избор и поведение;

• същностните характеристики на новите потребители в туризма.

2) могат да:

• разпознават и управляват тивовете и моделите на потребителско поведение;

• анализират потребителското поведение и търсене;

• изграждат стойност за клиента и да изследват удовлетвореността на потребителите.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения: в областта на мениджмънта и маркетнга.

Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

Литература по темите:

Основна и допълнителна литература:

• Армстронг Г., Въведение в маркетинга, Класика и стил, София, 2013

• Великова Е., Дизайн и мода в туризма, УИ Стопанство, София 2008

• Димова Н., Маркетингови аспекти на емоционалното пазаруване, НБУ, София, 2013

• Дуранкев Б. и кол., Ключ към маркетинга, УИ Стопанство, София, 2011

• Иванов С., Иванов М., Професионална етика и туристическо поведение, ФорКом, София, 2011

• Забунов Г., Потребителско поведение: Теория и изследване, Авангард Прима, Софя, 2019

• Залтман Дж., Как мислят потребителите? : Незаменими прозрения за "манталитета" на пазара, Прев. от англ. език Людмила Андреева, Класика и Стил, София, 2005

• Караилиева, М. Психология на туристическото поведение, Авангард Прима, София, 2012

• Катранджиев Х., Постаджиян К.,Въведение в рекламния бизнес, Издателски комплекс УНСС, София, 2014

• Кехайова-Стойчева М., Потребителско поведение, Икономически университет - Варна, 2009

• Кръстева Н., В2В маркетинг и продажби, Авангард Прима, София, 2008

• Кръстева Н., Маркетинг и поведение на потребителите, Авангард Прима, София, 2007

• Кръстева Н., Нано маркетинг, Авангард Прима, София, 2012

• Маркова Бл., Поведение на потребителя, НБУ, София, 2007

• Младенова Г., Маркетингово планиране, УИ Стопанство, София, 2006

• Петрова А., Потребителско поведение и реклама: Психологически аспекти, Делова седмица консулт, София, 2004

• Соломон М., Потребителското поведение: Да купуваш, да имаш, да бъдеш, Прев. Людмила Андреева, Изток-Запад, София, 2011

• Тири К., Руе Ж., Микроикономически подход: Да разбираме предприемаческото и потребителското поведение, рев. от фр. ез. Милен Шипчанов, НБУ, София, 2014

• Peppers D., Rogers M., Managing customer experience and relationships: A strategic framework, Hoboken Wiley, 2017