MBAM072D Създаване и управление на корпоративна репутация
Анотация:
Курсът по Създаване и управление на корпоративна репутация е предназначен за студентите в магистърска програма "Маркетинг мениджмънт". В него се изучават:
1. Теоретични основи на изграждането на корпоративната репутация чрез изграждане на идентичност и чрез позициониране на продукт/ услуга; създаване на бранд; формиране на имидж и връзката между него и репутацията, как се разграничават и допълват.
2. Теоретични основи за ролята и осъществяването на различни видове комуникация, като ключов елемент в процеса на изграждане и управление на корпоративната репутация: комуникация с вътрешни и външни публики, вербална и невербална комуникация. Комуникационни техники. Онлайн комуникация и позициониране.
3. Стратегически насоки за управление на корпоративната репутация, базирани на основни типове стратегии.
4. Управление на слухове и кризисни ситуации; планиране на специални събития и специфики на публичната реч.
Целта е:
1. да се формират комплексни знания за: факторите, дейностите и основните процеси за формиране и управление корпоративните репутация и образ, като се следват съвременните тенденции в тази посока.
2. да се изградят умения за разпознаване, създаване и интегриране на репутацията и имиджа на компаниите в техните маркетингови и управленски политики.

Преподавател(и):
гл. ас. Стефания Темелкова д-р
Милена Тодорова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
" състоянието и тенденции в развитието на съвременната комуникационна политика на компаниите, ролята и мястото на репутацията и имиджа в тази политика;
" принципите на създаване, управление и поддържане на репутацията на организациите, както и критериите за нейното оценяване;
" същността, съдържанието, предназначението и последствията за бизнеса от поддържането и управлението на репутацията на корпорациите, както и ако не се прави;
" методите за анализ и увеличаване на конкурентоспособността на компаниите благодарение на добрата репутация.
2) могат:
" бързо да се ориентират в сложната проблематика на корпоративните комуникации и как те врияят за формирането и управлението на корпоративната идентичност и репутация;
" адекватно да интерпретират състоянието, тенденциите и перспективите в развитието на корпоративната репутация;
" да създават и реализират стратегии за управление, поддържане корпоративната репутация, ефективна реакция по време на криза.
' да анализират и оценяват корпоративната репутация и да прилагат техники и методи за нейното управление.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
" Микроикономика
" Макроикономика
" Основи на маркетинга
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Същност на корпоративната репутация. Стойност и ценност. Ролята на корпоративната репутация за компанията
- Организационна и корпоративна идентичност на съвременните компании, бранд и супербранд. Имидж и репутация.
- Положително влияние на репутацията за поддържане на добри отношения със заинтересованите страни. Определяне и взаимодействие с ключови публики
- Капиталът на репутацията, идентичност и имидж - формиране на корпоративен образ. Фактори, които влияят върху имиджа и публиките
- Добри практики и стратегии за формиране и управление на корпоративна репутация и имидж.
- Комуникацията като фактор за изграждане на репутацията. Комуникации с вътрешни и външни публики. Роля на невербалната комуникация при управлението на репутацията
- Корпоративната социална отговорност - влияние и приложение за изграждане и управление на репутацията.
- Критерии за оценка и анализ на репутацията на организациите. Измерване и оценка на корпоративната репутация и имидж.
- Етиката в рекламата и търговската комуникация - фактор за репутацията на компаниите
- Планиране на специално събитие за позициониране на бранд. Прессъобщение за обявяване на награда или друга новина
- Управление на онлайн репутацията
- Управление на онлайн репутацията - практически примери и анализи
- Управление на кризи и управление на слухове като фактор, влияещ върху корпоративната репутация
- Управление и промяна корпоративната репутация и образ. Подходи за управление на репутацията и промяна на имиджа.
- Представяне на самостоятелни практически разработки и обсъждане
- Тест
Литература по темите:
Основна литература
1. Доулинг, Г., Създаване на корпоративна репутация, "Рой Комюникейшън"
2. Григорова, А., Управление на корпоративната репутация в Интернет, Масови комуникации, НБУ
3. Corporate Reputation and Competitiveness, Rosa Chun, Rui Da Silva
4. Strategic Reputation Management: Towards A Company of Good (Lea's Communication), Peter B. Orlik and Pekka Aula
5. Corporate Reputation: 12 Steps to Safeguarding and Recovering Reputation by Leslie Gaines-Ross
6. Reputation Management: The Key to Successful Public Relations and Corporate Communication, John Doorley