BUBB617D Управление на маркетинговата дейност
Анотация:
Целта на курса „Управление на маркетинговата дейност” е студентите да получат задълбочени знания за методологията на разработване, оценка, избор и реализиране на маркетингови стратегии и да се формират умения за прилагане на тези знания в практиката. Курсът обобщава получените теоретични знания в областта на маркетинга и им придава подчертана практическа насоченост.
В резултат на курса, студентите ще могат да систематизират и разширят своите теоретични знания и умения в областта на маркетинговото управление, ще успеят да формират стратегическо мислене и отношение към бизнеса.
Чрез курса, студентите ще:
• Получат задълбочени знания за методологията на разработване, оценка, избор и реализиране на маркетингови стратегии
• Формират умения за прилагане на теоретичните знания при решаване на конкретен практически проблем
Преподавател(и):
проф. Здравко Гъргаров
доц. Надя Маринова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основните подходи за осъществяване на маркетингов контрол
• методологията на осъществяване на маркетингови анализи: вътрешни и външни
• методологията на разработване и оценка на маркетингови цели и стратегии
• проектиране на маркетингова организационна структура
2) могат:
• да разработват и управляват осъществяването на маркетингова стратегия на различни организации.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• основни знания в областта на маркетинга
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Тема1:МАРКЕТИНГ КОНЦЕПЦИЯ ЗА ФИРМЕНО УПРАВЛЕНИЕ, МАРКЕТИНГ ОБКРЪЖЕНИЕ
- Тема2:МАРКЕТИНГ ПРОЦЕС И СТРАТЕГИЧЕСКО МАРКЕТИНГ ПЛАНИРАНЕ - ОБЩИ ПОСТАНОВКИ, ИЗБОР НА МАРКЕТИНГ СТРАТЕГИИ - ВИДОВЕ, МОДЕЛИ И ТЕХНИКИ
- Тема 3: ИЗБОР НА ПАЗАРА, СЕГМЕНТИРАНЕ НА ПАЗАРА И ПОЗИЦИОНИРАНЕ НА ПРОДУКТА МАРКЕТИНГЪТ КАТО ОБЕКТ НА УПРАВЛЕНИЕ
- Тема 4: АНАЛИЗ НА МАРКЕТИНГОВАТА СРЕДА.
- Тема 5: ОРГАНИЗИРАНЕ И КОНТРОЛ НА МАРКЕТИНГА
- Тема 6: ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА МАРКЕТИНГ ДЕЙНОСТТА НА ФИРМАТА
- Тема 7: ИНТЕРНЕТ МАРКЕТИНГ
- Тема 8: МЕЖДУНАРОДЕН МАРКЕТИНГ - СЪЩНОСТ, ЦЕЛИ, ОСОБЕНОСТИ
Литература по темите:
Инджова, Цв., Управление на маркетинга, НБУ-ЦДО, 2004.
2. Каракашева., Л. Маркетинг, ИСК при УНСС, Център за дистанционно
3. обучение, 2001 г.
4. Каракашева, Л. и кол., Маркетинг, София, Призма, 1997 г.
5. Каракашева,Л и Бл.Маркова, Поведение на потребителя НБУ, ЦДО-
6. Радиоуниверситет, С, 1997.
7. 1. Волф, Я. Маркетинг, Университетско издателство "Стопанство"., УНСС,
8. 1994.
9. Боева, Б. Бизнес и управление на проекти. С., Век 221, 1992
10. Пенчев, Р. Управление на проекти, С., 1998, НБУ, ЦДО, 202 с.
11. Аакер, Дейвид А. Стратегическое рыночное управление. 6-е международное издание, Питер, 2002.
12. Гоудин, Сет. Маркетингът на позволението. Фокус, 2001
13. Дибб, С. Практическое руководство по сегментирования рынка. Питер, 2001.
14. Дракър, П. Ефективното управление. Класика и стил. 2002.
15. Дракър, Питър. Практика на мениджмънта. Класика и стил. 2002.
16. Желев С. Маркетингови изследвания: методология и организация.УИ”Стопанство”, 1995
17. Зайлер А. Маркетинг: успешно реализиране в практиката. 1-7.
18. Изкуството на войната: древни китайски трактати.ИК”Труд”, 2001.
19. Класова Св., кол. Маркетинг. УИ”Стопанство”, 2002.
20. Котлър Ф. Управление на маркетинга: структура на управлението на пазарното предлагане. “Класика и стил”, 2002.
21. Котлър Ф. Котлър за маркетинга: Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. “Класика и стил”, 2000.
22. Котлър Ф. Управление на маркетинга, Графема, 1996
23. Макнийли, Мак. Сун Дзъ и изкуството на войната в бизнеса. Фокус, 2002
24. Младенова Г. Маркетингови анализи. Тракия-М, 2000.
25. Младенова Г. Стратегическо маркетингово планиране. УИ “Стопанство”, 1998.
26. Прайд У. Феръл О. Маркетинг: концепции и стратегии. Форком, 1994.
27. Рийс, Ал. Фокус: бъдещето на вашата компания зависи от него. Класика и стил, 2002.
28. Траут, Джак, С. Ривкин. Бъди различен или умри. Кръгозор.2000.
29. Ambler T. The Financial Times Guide to Marketing: From Advertising to Zen. Pitman Publishing. 2000.
30. Ansoff I.H., Edward J. McDonnell. Implanting Strategic Management. Hemel Hempstead, Prentice Hall International Ltd. 1990.
31. Boyd H., O. Walker. :Marketing Management: a Strategic Approach. 1992.
32. David, W Cravens. Strategic Marketing.IRWIN,1994.
33. Kotler Ph. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. 6-th ed.
34. Lynch R. European Marketing: A Strategic Guide to the New Opportunities. IRWIN, 1994.