MUSD016 Изпълнителски анализ на произведение
Анотация:
Курсът се състои от 30 часа разпределени в рамките на един семестър и е предназначен за студенти от Докторска програма "Музика", модул "Музикално изпълнителско майсторство".
Курсът има за цел да подпомогне работата но докторантите в процеса на емпиричното им изследване на музикални творби, да изгради навици за работа с автентичен нотен материал, да изследва различни композиторски практики от различни епохи и стилове.
Преподавател(и):
проф. Георги Арнаудов д-р
проф. Симо Лазаров д-р
проф. Милена Шушулова-Павлова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• имат обогатени научно теоретични и практически познания в областта на различни съвременни композиционни техники.
• се запознават с основни теоретични принципи и практически умения за анализ на нотния материал.
• философски концепции, с проекцията на развитието на музикалния език и индивидуалния стил.
• имат изградени теоретични познания по отношение на работата с различни типове музикален софтуер, относно принципите на създаване на звукови картини, програмирането и изпълнението на музика
2) могат:
• да използват аналитично научно теоретични и практически познания за работата с автентичния композиторски текст.
• имат практически умения за решаване на многоцелеви аналитични задачи с помощта на компютър и софтуер.
• да работят с различни видове нотация в съвременните композиционни практики.
Предварителни изисквания:
Необходимо е докторанта да притежава високо ниво на музикалнотеоретична подготовка, да е завършил пълният курс на обучение по фундаменталните музикално-теоретични дисциплини хармония, полифония, музикален анализ, солфеж.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Съобразен е с темата на докторанта и се изготвя индивидуално. Той се съставя всеки семестър и в зависимост от специалността и цялостното развитие на студента. Този курс е обвързан тясно с другите курсове в програмата, особено ако тя е индивидуална. Насочването и съставянето му е различно с оглед на изследването и специалността ва докторанта. Освен анализа на класически тип музикални творби, курса предвижда и работа по анализ на звукови картини, live електроника, интерактивна и акузматична музика, съставянето на звуков документ и звуков архив и др.
Литература по темите:
• Харолд.В Създаването на звука Оксфорд 1988
•• Лазаров, Симо. Електронна музика и синтезатори 1986.Техника
• Лазаров, Симо. Е.Лазаров, Компютри и музика 1989.Техника
• Р. Зарипов – Програмирана музика 1991.Техника
• Доклади от конференции за електроакустични фестивали 1985- 2000
• Лазаров, Симо. Звукът 2002
• Лазаров, Симо. МИДИ музика за начинаещи 2002
• Лазаров, Симо. Електронната музика 2002
• Benward, Bruce, Barbara Garvey Jackson, and Bruce R. Jackson. (2000). Practical Beginning Theory: A Fundamentals Worktext, 8th edition, Boston: McGraw-Hill.
• Chase, Wayne (2006). How Music REALLY Works!, second edition. Vancouver, Canada: Roedy Black Publishing.
• Hewitt, Michael (2008). Music Theory for Computer Musicians. USA: Cengage Learning.
• Lawn, Richard J., and Jeffrey L. Hellmer (1996). Jazz Theory and Practice. [N.p.]: Alfred Publishing Co.
• Meyer, Leonard B. (1961) Emotion and Meaning in Music. Chicago: University Of Chicago Press.
• Meyer, Leonard B. (1997) Music, the Arts, and Ideas: Patterns and Predictions in Twentieth-Century Culture, University of Chicago Press. 349 p.
• Meyer, Leonard B. (1997) Style and Music: Theory, History, and Ideology. Chicago: University оf Chicago Press.
• Seashore, Carl (1933). Approaches to the Science of Music and Speech. Iowa City: The University.
• Seashore, Carl (1938). Psychology of Music, New York, London, McGraw-Hill Book Company, Inc.
• Sorce, Richard (1995). Music Theory for the Music Professional. [N.p.]: Ardsley House.
• Wollheim, Richard. (1968) Art and Its Objects: an Introduction to Aesthetics. New York: Harper & Row, 1968.
• Yamaguchi, Masaya (2006). The Complete Thesaurus of Musical Scales, revised edition. New York: Masaya Music Services.
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
Есе
Анализ
Финално оценяване:
Писмено изложение
Събеседване