MUSD013 Научно изследване

Анотация:

Курсът се състои от 30 часа разпределени в рамките на един семестър и е предназначен за студенти от Докторска програма "Музика", модули "Музикознание и музикално изкуство" и "Музикално изпълнителско майсторство", както и за студенти от други програми по изкуства.

В курса студентите усвояват уменията как се организира, подготвя и пише по конкретна тема научно съобщение и по-разгърнат научен текст: статия, студия, докторска разработка. Те разширяват познанията си за подходите при извършване на научно изследване, проведено с цел принос към науката чрез систематично събиране, тълкуване и оценка на данни и информация.

прочети още
Музика

Преподавател(и):

проф. Георги Арнаудов  д-р
проф. Симо Лазаров  д-р
почетен професор Етиен Леви  д-р
проф. Милена Шушулова-Павлова  д-р
проф. Елисавета Вълчинова-Чендова  д.н.
проф. Явор Конов  д.н.

Описание на курса:

Компетенции:

1. Знаят:

умеят да подготвят и цитират библиография по конкретна тема.

2. Могат:

• да анализират различни теории и научни концепции спрямо реалното им приложение и функциониране в един съвременен контекст.

• да прилагат знанията си при писане на научно съобщение, статия, студия.
Предварителни изисквания:
Да имат отлично ниво на писмено и говоримо владеене на чужди езици. Да притежава високо ниво на музикалнотеоретична подготовка, да е завършил пълния курс на обучение по фундаменталните музикалнотеоретични дисциплини хармония, полифония, музикален анализ, солфеж, както и широки познания в сферата на пластичните изкуства, литературата, театралното и филмовото изкуство.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Що е научно изследване? Видове и теми.
  2. Методология на изследването.
  3. Позоваване и цитиране.
  4. Що е научно съобщение? Видове и теми. Популярно, тип "медийно" научно съобщение. Научно-популярно съобщение тип "научно-поулярна медия".
  5. Научна разработка.
  6. Тема и контекст
  7. Библиография. Анализ. Рефрат
  8. Структура на научния текст.
  9. Теза - Антитеза - Синтез

Литература по темите:

• Ю. Степанов. Семиотика. С., 1979

• Д. Добрев, Е. Добрева. Теория за знака. С., 1988

• Ю.Кръстева. Семиотиката. В: сп. Знак, септември, 1990г., с. 131 - 155

• У. Еко. Как се пише дипломна работа. С., 2009

• Холопов, Ю. Н.. Гармония. теоретический курс. Санкт- Петербург Москва Краснодар 2003.

• Хофстатър, Дъглас. Гьодел, Ешер, Бах: Една гирлянда към безкрайността, С. Изток-Запад, 2011, 1104 стр.

• Aldwell, Edward, Schachter, Carl, Cadwallader, Allen. Harmony and Voice Leading. Schirmer, 2010, 736 p.

• Fux, Johann Joseph; Mann, Alfred; Edmunds, John The Study of Counterpoint from Johann Joseph Fux’s Gradus ad parnassum. New York: W.W. Norton & Co. 1965, 160 p.

• Jeppesen, Knud Counterpoint: the polyphonic vocal style of the sixteenth century. trans. by Glen Haydon, with a new foreword by Alfred Mann. New York. 1992, 320 p.

• Lang, Berel. The Concept of Style, NY, Cornell University Press; Rev Exp Su edition, 1987, 320 p.

• Vicentino, Nicola. Ancient Music Adapted to Modern Practice. Edited by Claude V. Palisca; Translated by Maria Rika Maniates. Yale University Press, Nov 27, 1996 - 560 p.

• Messiaen, Olivier „The Technique of My Musical Language”, Paris: Alphonse Leduc, 1944.

• Read, Gardner „Music Notation”, New York: Allyn and Bacon, Inc., 1979.

• Schoenberg. Arnold. Theory of Harmony. University of California Press 2010, 472 p.

• Schroeder, Carl. Harmony and Theory: A Comprehensive Source for All Musicians. Musicians Institute Press, 1998, 160 p.

• Zarlino, Gioseffo “Istituzioni armoniche”, tr. Oliver Strunk, in Source Readings in Music History. New York, W.W

Средства за оценяване:

ТЕКУЩ КОНТРОЛ:

КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ1.......50%

РЕФЕРАТ......................50%

ФИНАЛНО ОЦЕНЯВАНЕ:

ПИСМЕНО ИЗЛОЖЕНИЕ................50%

СЪБЕСЕДВАНЕ.................50%