INTB105 Формоизграждане - пластични феномени

Анотация:

Знанията, които се получават, са фундаментални за цялостното художествено проектиране в уеб дизайна. Курсът е основополагащ за творческият дизайнерски процес и запознава с класическите и съвременни закономерности при изграждане на дизайнерска композиция. Базиран е на социално-психологическите принципи в дизайна и на значението и начините на възприятие на формите и тяхното изграждане. Изучават се принципите на композицията и формоизграждането. Курсът е с теоретична и творческо-практическа насоченост.

прочети още
Уеб дизайн и графична реклама

Преподавател(и):

проф. Борис Сергинов  д-р
доц. Иво Попов  д-р
гл. ас. Руслан Лозев  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Основни социално-психологически принципи на формообразуване и композиране прилагани във визуалния дизайн. Създаване и изграждане на дизайнерски композиции, структури и форми и тяхното приложение в дизайнерския процес.

2) могат:

• Изграждат и композират различни видове форми и структури в дизайнерския процес съобразно техните специфики, характеристики и творческа идея.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Мотивация за постигане на максимално добра реализация.

• Познаване на възможностите за работа с различни художествени материали.



Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Упражнения

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Кратка история на визуалната комуникация.
  2. Гещалт принципи – същност, характеристики и значение.
  3. Гещалт принципи – приложение във визуалния дизайн.
  4. Оптични илюзии.
  5. Типове визуална комуникация.
  6. Формоизграждане – въведение. Основни композиционни принципи. Видове композиции.
  7. Композиране на дизайнерски проекти.
  8. Дизайн на потребителския интерфейс.
  9. Дизайн на потребителския интерфейс. – 2 част
  10. Дизайн на потребителското изживяване.
  11. Дизайн на потребителското изживяване. – 2 част
  12. Алгоритъм за дизайн. Композиране на таргетборд.
  13. Емоционален дизайн – същност и значение.
  14. Висцерални реакции на потребителя във визуалния дизайн
  15. Съвременно формоизграждане и композиране в дизайна.

Литература по темите:

•Проф. Райчев Румен, Структурна комбинаторика, 1991 г.,

•РАДОЕВА, А. Графичен дизайн: Основни понятия на визуалния език 2012

•ДИМИТРОВ, Д. Българският графичен дизайн 2014

•Вълканова, В. Графичен дизайн 2007

•ГОМБРИХ,Е. Изкуството и неговата история 1992

•КЕНРИК, Д, СИЙМЪН, Д. Психология 2002

•ТОДОРОВ, К. Когнитивна психология 2002

•МАДОЛЕВ, В Когнитивна психология 2004

•ИЗАРД, К Психология на емоциите 2017

•RAYMOND J. CORSINI, Editor Concise encyclopedia of psychology 1998

•CAO,J. Web UI Design for the Human Eye - Colors, Space, Contrast 2015

•CAO,J. Web UI Design for the Human Eye – Content patterns and typography 2015

•CAO,J. Web UI Design for the Human Eye – Principles of Visual Consistency 2015

•BIERUT, M How to 2015

•WHITE, A. The elements of graphic design 2011

Средства за оценяване: