OOLE111 Английски език, A1
Анотация:
Курсът се състои от 90 академични часа и е едносеместриален. Основна цел на курса е усвояването на основни знания за езика и умения за неговата ефективна употреба в различни ситуации. С оглед на динамично променящата действителност и очакваните от пазара на труда нов тип езикови умения, курсът развива също и основни «умения на 21-ви век», като умения за работа в академична и (мултикултурна) професионална среда.
Тази цел предполага:
1. Развиване на основни умения за четене и слушане в общ и научнопопулярен контекст;
2. Анализ и систематизация на материали за четене и слушане в общ и научнопопулярен контекст;
3. Изграждане на основен общ речников запас и въвеждане на основни езикови познания;
4. Изграждане на основни умения за създаване на писмен текст с общ и с академичен характер без плагиатство;
5. Изграждане на базови «умения на 21-ви век»:
- критично мислене;
- soft-skills (ефективна комуникация при работа в екип, във и извън учебната среда);
- информационна и дигитална грамотност;
- автономно учене;
- утвърждаване на нагласите за учене през целия живот;
- ефективно общуване във и адаптивност към професионална среда;
Преподавател(и):
преп. Ралица Митева
преп. Мария Ганчева
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• основни граматични правила;
• сравнително широк набор от думи, фрази и структури, с които да съставят свои текстове (устни и писмени);
• стратегии за ефективна комуникация при работа в екип;
• стратегии за подбор, критична оценка и използване на информация от общ и научнопопулярен характер от интернет източници;
• стратегии за учене;
2) могат:
• при слушане и четене да разбират познати думи и основни изрази в общ и научнопопулярен контекст;
• да анализират и систематизират материали за четене и слушане в общ и научнопопулярен контекст;
• при устна и писмена комуникация да общуват с основни изрази: да поискат и да дадат информация, да правят кратки описания на място и хора, да попълват формуляри, да съставят кратки текстове с академичен характер и др.
• да общуват ефективно в екип;
• адекватно да подбират, анализират и използват информация от общ и научнопопулярен характер от интернет източници;
• могат да планират, самонаблюдават и самооценяват своя процес на усвояване на знания и умения по чужд език.
Предварителни изисквания:
•Няма предварителни изисквания.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Student life, meeting people • Present Simple – the verb BE
- University environment • Singular and plural nouns, a/an • Demonstrative pronouns
- Cultural encounters • Present Simple (1)
- Jobs, work and family relations • Adjectives • Possessive adjectives; possessive 's
- Daily routines, academic routines • Present simple (2)
- Study-life balance, work and stress • Adverbs of frequency • Prepositions of time
- Personal development, passions and interests • Can/can’t • Like + (verb + ing)
- Arts and culture • Object pronouns • Possessive pronouns
- Historical figures and events • Past Simple – the verb BE
- Social life, interpersonal communication • Past Simple – regular and irregular verbs
- Architecture and interior design • There is/There are
- Food, drink and healthy lifestyle • Countable/uncountable nouns
- Travelling and sightseeing • Present Continuous • Be going to
- Entertainment and games • Comparative and superlative adjectives • Adverbs
- Final test and viva
Литература по темите:
Основна (общ английски):
1. Oxenden, C. et al. (2005) New English File, Elementary. Oxford: Oxford University Press.
2. Oxenden, C. et al. (2012) English File Third Edition, Elementary. Oxford: Oxford University Press.
3. Redston, Ch. & G. Cunningham (2010) Face2face, Elementary. Cambridge: Cambridge University Press.
Допълнителна (академични умения):
1. Bohlke, D. & S. Parker (2017) Keynote, Elementary. Greece: National Geographic Learning & Cengage Learning.
2. Harrison, R. (2011) Headway Academic Skills: Reading, Writing, and Study Skills, Level 1. Oxford: Oxford University Press.
3. Pathare, E. & G. Pathare (2011) Headway Academic Skills: Listening, Speaking and Study Skills, Level 1. Oxford: Oxford University Press.
Допълнителна (общ английски):
1. Murphy, R. (2007) Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 3rd ed.
2. https://elt.oup.com/student/englishfile/elementary/?cc=bg&selLanguage=bg
Средства за оценяване:
• Комплексна текуща оценка през семестъра (тестове, писмени и устни задачи) - 100 %
• Писмен изпит (тест) по време на сесията - 100 % (за студенти, непокрили изискванията за текущ контрол)