THED013 Научно изследване

Анотация:

курсът обучава докторантите в методологията и процеса на научното изследване. Проследява и представя структурата на изследователската работа, както и работи с докторантите върху конкретната тема и изследователското поле, което те са си избрали.

прочети още
Театрознание и театрално изкуство

Преподавател(и):

проф. Възкресия Вихърова  д-р
доц. Ася Иванова  д-р
проф. Виолета Дечева  д.н.
доц. Анна Пампулова  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

могат да

формират изследователска територия

да анализират направените в съответната област изследвания

да формулират цели на изследването

да формулират и съставят научен проект

да представят постигнатото в процеса на изследване

да напишат и представят отделни части от своята научна работа
Предварителни изисквания:
представяне на направени вече изследвания

магистърска работа

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Предварителна подготовка. Проучване и изготвяне на библиография по темата.
  2. Изучаване и изчитане на подготвената библиография.
  3. Изготвяне на структурата на дисертацията и изработване на график за работа по всяка част от нея.

Литература по темите:

Еко, Умберто. Как се пише дипломна работа / Умберто Еко ; Прев. [от итал.]Стефан Станчев ; Послесл. Ангел Ангелов. - София : Александър Панов, 1999 (В. Търново : Абагар ООД). - 254 с. :

Bansch, A. (1998). Wissenschaftliches Arbeiten: Seminar- und Diplomarbeiten (6. Aufl.). Munchen: Oldenbourg.Bortz, J. (1999). Statistik fur Sozialwissenschaftler (5. Aufl.). Berlin: Springer.

Bortz, J. & Doring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation fur Human- und Sozialwissen- schaftler (4. Aufl.). Berlin: Springer.

Brink, A. (2005). Anfertigung wissenschaftlicher Arbeiten: ein prozessorientierter Leitfaden zur Er- stellung von Bachelor-, Master- und Diplomarbeiten in acht Lerneinheiten (2. Aufl.). Munchen: Oldenbourg.

Carstensen, C. H., Frey, A., Walter, O. & Knoll, S. (2007). Technische Grundlagen des dritten inter- nationalen Vergleichs. In M. Prenzel, C. Artelt, J. Baumert, W. Blum, M. Hammann, E. Klieme, & R. Pekrun (Hrsg.), PISA 2006. Die Ergebnisse der dritten internationalen Vergleichsstudie (S. 367-390). Munster: Waxmann.

Duden, Richtiges und gutes Deutsch : Worterbuch der sprachlichen Zweifelsfalle (5. Aufl.). (2001). Mannheim: Dudenverlag.

Eco, U. (2010). Wie man eine wissenschaftliche Abschlu?arbeit schreibt (13. Aufl.). Wien: Facultas.wuv.Glaser-Zikuda, M. & Hascher, T. (2007). Lernprozesse dokumentieren, reflektieren und beurteilen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

Haider, G. (1999). Deskriptive Statistik. Innsbruck: StudienVerlag.

Janssen, J. & Laatz, W. (2007). Statistische Datenanalyse mit SPSS fur Windows (6. Aufl.). Berlin:

Springer.

Karmasin, M. & Ribing, R. (2009). Die Gestaltung wissenschaftlicher Arbeiten (4. Aufl.). Wien: Facultas.wuv.

Mayring, P. (2002). Einfuhrung in die qualitative Sozialforschung (5. Aufl.). Weinheim: Beltz. OECD. (2009). PISA 2006 technical report. Paris: OECD.

Peter?en, W. H. (1999). Wissenschaftliche(s) Arbeiten (6. Aufl.). Munchen: Oldenbourg. Prei?ner, A. (1994). Wissenschaftliches Arbeiten. Munchen: Oldenburg.Standop, E. & Meyer, M. L. G. (2002). Die Form der wissenschaftlichen Arbeit: ein unverzichtbarer Leitfaden fur Studium und Beruf (16. Aufl.). Wiebelsheim: Quelle & Meyer.

Steele, M., Hodges, J., Kaniuk, J., Steele, H., D’Agostino, D., Blom, I., ... & Henderson, K. (2007). Intervening with Maltreated Children and Their Families. Identifying Attachment-Facilitative Behaviors. In D. Oppenheim & D. F. Goldsmith (Hrsg.), Attachment theory in clinical work with children. New York: Guilford Press.

Theisen, M. R. (2005). Wissenschaftliches Arbeiten: Technik - Methodik - Form (12. Aufl.). Munchen: Vahlen.

Viernickel, S. & Volkel, P. (2005). Beobachten und dokumentieren im padagogischen Alltag. Freiburg: Herder.

Weber, S. (2007). Das Google-Copy-Paste-Syndrom: wie Netzplagiate Ausbildung und Wissen gefahrden. Hannover: Heise.

Средства за оценяване:

практическа работа 25%

семинарна работа 25%

презентация 50%