THED007 Проекти и финансиране в театъра
Анотация:
В рамките на курса докторантите се запознават с основните елементи на един творчески проект, методите на идентификация на една креативна идея и изработването й като проектно предложение. Кратко представяне на стратегическа рамка, оценка на идея, финансова реализация.
Изясняват се основните понятия, които се ползват в маркетинг комуникациите – маркетинг /стратегия и тактики/, маркетингов микс, комуникационна стратегия, целеви аудитории, ниша и позициониране, smart цели и т.н.
Курсът предоставя основни познания за източниците на финансиране в областта на културата и в частност театъра, представя основните субекти и механизми на тяхното взаимодействие, възможностите за изготвяне на проекти - идеен проект и финансова обосновка, разглежда български и европейски стандарти в проектното начало. Насочва се при възможност конкретно и към разработваната от докторанта научна теза.

Преподавател(и):
проф. Възкресия Вихърова д-р
доц. Ася Иванова д-р
доц. Антоанета Петрова д-р
проф. Десислава Бошнакова д-р
доц. Снежина Петрова
Описание на курса:
Компетенции:
· Основните елементи на един художествен проект, методите на идентификация на една креативна идея и изработването й като проектно предложение.
· Кратко представяне на стратегическа рамка, оценка на идея, финансова реализация.
· Основните етапи при планирането и реализацията на един проект
умеят:
· изготвянето на проектно предложение и основните приложения към него – бюджет, стратегия за промоция, писмо за подкрепа, биография и т.н.;
· изготвяне на съдържателен и финансов отчет на проект;
· комуникационни умения свързани с вербалната и невербалната комуникация.
Докторантите получават знания за възможните източници на финансиране в областта на театъра и умения за проучване на тези източници, процедурите за кандидатстване и набиране на средства, подготовка и представяне на документация, управление на получените финансови средства, мониторинг на изразходването им и отчитане пред финансиращата страна. Чрез практически разработки по зададени казуси и проекти студентите усвояват конкретни практически умения за изработвмане на документация, за нейната презентация и адекватна комуникация с представителите на различните финансиращи партньори.
Предварителни изисквания:
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Предварителна работа по изготвянето на проектно предложение. Докторантите се запознават с основните елементи на един творчески проект, методите на идентификация на една креативна идея и изработването й като проектно предложение. Кратко представяне на стратегическа рамка, оценка на идея, финансова реализация.
- Практическа подготовка на проектно предложение. Подробно се представя формуляр за кандидатстване (елементите са взети от реално съществуващи донорски програми) и се обяснява какво е необходимо да се попълва в различните графи, каква информация всяка от тях дава на оценителя, който чете проекта, на какви условия трябва да отговарят проектите. Участниците получават практически съвети по изготвянето на основните приложения към проектното предложение – бюджет, стратегия за промоция, писмо за подкрепа, биография и т.н.
- Управление на проект. В този модул лекторите представят някои основни постановки при изпълнението и управлението на проект. Етапи при планирането и реализацията на един проект, като например: преценяване на рисковете по изпълнението на проекта, методите на работа при съставянето на екип, планиране на задачите на екипа, мотивация на екипа, координиране на работния процес и спазване на работния график, координация между партньорите и участниците в проекта, техническо обезпечаване на събитието, планиране и разходване на бюджета, други съпътстващи реализацията на проекта дейности.
- Отчитане на проект. Изисквания за изготвяне на съдържателен и финансов отчет на проект - примери от различни финансиращи програми. Лекторите ще обърнат внимание на съпътстващата отчетите документация, като например: копия от продуктите и промоционалните материали на проекта, описание на реализацията, постигнати резултати, срещнати трудности, оправдаване на разходите с приложени копия от първични счетоводни документи и др
- Маркетинг комуникации. В този модул се изясняват основни понятия – маркетинг /стратегия и тактики/, маркетингов микс, комуникационна стратегия, целеви аудитории, ниша и позициониране, smart цели и т.н. Представяне на комуникационен план.
- Успешната презентация. В този модул се представя подготовката на презентация, необходимостта от предварителното познаване на аудиторията, за която тя е предназначена, подходите в зависимост от публиките, както и основните правила, които трябва да се спазват по време на представянето.
- Анонси, рекламни материали, прессъобщение, пресконференция. В този модул се предлагат основни правила при конструирането на новина, писането на съобщение за медиите, свикване и провеждане на пресконференция, свързани с конкретен сценичен продукт
- Представяне на проектно предложение към конкретна програма.
Литература по темите:
Актуални законодатални документи и програми, статии.