THED016 Писане на рижисьорска книга, драматургичен материал, хореографска партитура, актьорска партитура, сценографски проект
Анотация:
Курсът запознава докторантите със същностните характеристики на прозаичния и драматургичния текст и с основните принципи на адаптация. Той представлява едновременно теоретично и практическо проследяване на цялостен процес на адаптация в областта на структура, композиция, диалог, персонажи, жанр и др.
Целта на този курс е да развие умения в областта на самостоятелната авторска работа върху текста. Запознаване със същността на прозаичния и драматургичните текстове и принципите на интерпретация. Възможности за практическа реализация на преноса от единия към другия вид текст, овладяване възгледа за театралност на текста.

Преподавател(и):
проф. Възкресия Вихърова д-р
доц. Татяна Соколова д-р
проф. Пламен Дойнов д.н.
доц. Ася Иванова д-р
доц. Анна Пампулова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
(какви знания и умения трябва да демонстрират студентите след завършване на курса)
• Спецификата и принципите на свободно боравене с театралния текст в процес на интерпретация.
могат:
• Самостоятелно да реализират една своя идея за избран от тях не-театрален текст като го превърнат в текст за театър и провидят в него бъдещия спектакъл.
• Практически да приложат придобитите умение в изготвяне на текст за театър с първооснова прозаичен текст, като се има предвид бъдещата му реализация на сцена.
Предварителни изисквания:
Познания върху световната драматургия – класическа, модерна и постмодерна
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Медея" от Еврипид
"Медея материал" от Хайнер Мюлер
"Хамлет" от Шекспир
"Петнайсетминутния Хамлет" и "Розенкранц и Гилденщерн" от Том Стопард
"В очакване на Годо" от Самуел Бекет
"Три сестри" от А. П. Чехов
"Стари времена" от Харолд Пинтър
"Психоза" от Сара Кейн
Средства за оценяване:
Студентът получава оценка за работата си в курса при мин. 70% посещаемост на часовете и две текущи оценки. При неспазване на това условие, студентът има право да се яви на изпит като оценката му ще бъде понижена с една единица, поради отсъствието му в редовните часове. Студент, посетил 100% редовните учебни часове, има право да получи с една единица по-висока крайна оценка от показания резултат.