MBAD116 Немски език
Анотация:
Курсът има за цел да усъвършенства знанията и уменията по немски език. Запознава докторантите със специфична терминология, свързана с формално и неформално писмено и устно общуване. Работи се със специално избрани материали, които представят типични граматични и лексикални конструкции на немския език в областта на бизнеса и администрацията.

Преподавател(и):
доц. Елена Савова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти
1) знаят:
- специализирана терминология на немски език от областта на правото, бизнеса и администрацията;
- основните особености на писмената и устната официална комуникация на немски език.
2) могат:
- да си служат с немски език за специфични цели;
- да използват свободно немски език в конкретни професионални ситуации;
- да поддържат официална комуникация с обществени институции;
- да пишат официални електронни писма;
- да правят презентации;
- да излагат доводи /да убеждават;
- да говорят пред публика, да приемат/отхвърлят предложения и др.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- Предварителни познания по немски език на езиково равнище В1 или по-високо.
- Общи познания по изучаваната специалност.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Немски
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Eismann, Volker. Wirtschaftskommunikation Deutsch NEU. B2 - C1. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 2018
Forßmann, Juliane, Hering, Axel. Deutsch in der Firma B1 - C1. München: Hueber Verlag, 2014
Riegler-Poyet, Margarete, Straub, Bernhard, Thiele, Paul. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch. Berlin u.a.: Langenscheidt, 2008
Rohrer, Hans-Heinrich, Schmidt, Carsten. Kommunizieren im Beruf. 1000 nützliche Redewendungen. Berlin und München: Langenscheidt, 2008
https://ec.europa.eu/
https://european-union.europa.eu/index_de
https://learning-corner.learning.europa.eu/learning-corner/learning-materials_de