CASM703 Творчество и продуциране в отношенията между продуцент-сценарист-режисьор І чaст

Анотация:

Създаване на практични и теоретични знания за продуциране на филм/сериал или друг аудио-визуален продукт.

Изграждане на практични умения за правилно анализиране, финансиране, реализиране и отчитане на филм/сериал или друг аудио-визуален продукт.

прочети още
Филмово и телевизионно изкуство

Преподавател(и):

 Николай Стоичков  

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• Какви са всички етапи от продуцирането на един филм/сериал или друг аудио-визуален продукт

• Как да избират правилните проекти за тях

• Какви са основните правила и добри практики при работа с режисьора и творческия екип, както и с техническия екип на един филм/сериал

• Какви са видовете финансиране и основните правила за усвояването на средствата

• Правилата за работа с ко-продуценти и партньори

• Как да създадат стратегията за експлоатация на готови филм – фестивали, кинопоказ, онлайн и пр.

2) могат:

• Да продуцират цялостен филм/сериал или друг аудио-визуален продукт

• Да правят бюджет и финансов план

• Да правят продуцентски анализ на един филм/сериал

• Да правят отчет след края на филм/сериал
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

• Да имат компютърна грамотност (MS office, google drive, e-mail)

• Комуникационни умения

• Гъвкавост и адаптивност

• Да умеят да работят в стресови ситуации

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Въведение в продуцентството. Видове продуценти и техните задължения.
  2. Критерии за правилно избиране на проектите по които продуцента да работи - филми, сериали, телевизионни предавания, интернет формати, клипове и др.
  3. Отношенията на продуцента с екипа на продукцията. Съвети при работата с режисьора, сценариста, оператора, художник-сценографа, художник-костюмографа, монтажиста, композитора и останалия технически екип при създаване на един аудио-визуален продукт.
  4. Създаване на цялостен план-график за действие, преминавайки през всички етапи за реализация на една продукция
  5. Бюджетиране на един аудио-визуален продукт (филм)
  6. Създаване на финансов план. Планиране на действия за набиране на необходимите средства за реализация на филма спрямо набелязаните източници на финансиране
  7. Какви са задълженията на продуцента по време на подготвителния, снимачния и пост-продукционния етап на филма
  8. Значението на фестивалите в кино света
  9. Разпространение и реклама на аудио-визуални продукти
  10. Авторски права в киното (филми, сериали)
  11. Отичане на проект
  12. Разглеждане и обсъждане на проекти за реализация от студенти (Курсови работи)
  13. Финално обсъждане на проекти за реализация от студенти (Курсови работи)

Литература по темите:

Писмени материали:

• „Седемте навици на високоефективните хора“ - Стивън Кови

• „Стив Джобс – официална биография“ - Уолтър Айзъксън

• „Маркетинг на позволението“ - Сет Годин

• Колкото се може повече всякаква художествена литература

Видео материали:

• Гледане на всички филми от България, Европа и Америка

• www.masterclass.com

• www.leaderclass.bg

Аудио материали:

• „Човекът в търсене на смисъл“ - Виктор Франкъл

• „Изкуството на победата“ - Фил Найт

Нормативни документи:

• Закон за филмовата индустрия

• Правилник за работа на ИА НФЦ

• Закон за авторското право и сродните му права

• Правилата за кандидатстване по програми за финансиране в България и чужбина (Национален фонд Култура, ММС, Програма Медиа, ЕвроИмаж и др.)