CASM703 Творчество и продуциране в отношенията между продуцент-сценарист-режисьор І чaст
Анотация:
Създаване на практични и теоретични знания за продуциране на филм/сериал или друг аудио-визуален продукт.
Изграждане на практични умения за правилно анализиране, финансиране, реализиране и отчитане на филм/сериал или друг аудио-визуален продукт.
Преподавател(и):
Николай Стоичков
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Какви са всички етапи от продуцирането на един филм/сериал или друг аудио-визуален продукт
• Как да избират правилните проекти за тях
• Какви са основните правила и добри практики при работа с режисьора и творческия екип, както и с техническия екип на един филм/сериал
• Какви са видовете финансиране и основните правила за усвояването на средствата
• Правилата за работа с ко-продуценти и партньори
• Как да създадат стратегията за експлоатация на готови филм – фестивали, кинопоказ, онлайн и пр.
2) могат:
• Да продуцират цялостен филм/сериал или друг аудио-визуален продукт
• Да правят бюджет и финансов план
• Да правят продуцентски анализ на един филм/сериал
• Да правят отчет след края на филм/сериал
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да имат компютърна грамотност (MS office, google drive, e-mail)
• Комуникационни умения
• Гъвкавост и адаптивност
• Да умеят да работят в стресови ситуации
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Въведение в продуцентството. Видове продуценти и техните задължения.
- Критерии за правилно избиране на проектите по които продуцента да работи - филми, сериали, телевизионни предавания, интернет формати, клипове и др.
- Отношенията на продуцента с екипа на продукцията. Съвети при работата с режисьора, сценариста, оператора, художник-сценографа, художник-костюмографа, монтажиста, композитора и останалия технически екип при създаване на един аудио-визуален продукт.
- Създаване на цялостен план-график за действие, преминавайки през всички етапи за реализация на една продукция
- Бюджетиране на един аудио-визуален продукт (филм)
- Създаване на финансов план. Планиране на действия за набиране на необходимите средства за реализация на филма спрямо набелязаните източници на финансиране
- Какви са задълженията на продуцента по време на подготвителния, снимачния и пост-продукционния етап на филма
- Значението на фестивалите в кино света
- Разпространение и реклама на аудио-визуални продукти
- Авторски права в киното (филми, сериали)
- Отичане на проект
- Разглеждане и обсъждане на проекти за реализация от студенти (Курсови работи)
- Финално обсъждане на проекти за реализация от студенти (Курсови работи)
Литература по темите:
Писмени материали:
• „Седемте навици на високоефективните хора“ - Стивън Кови
• „Стив Джобс – официална биография“ - Уолтър Айзъксън
• „Маркетинг на позволението“ - Сет Годин
• Колкото се може повече всякаква художествена литература
Видео материали:
• Гледане на всички филми от България, Европа и Америка
• www.masterclass.com
• www.leaderclass.bg
Аудио материали:
• „Човекът в търсене на смисъл“ - Виктор Франкъл
• „Изкуството на победата“ - Фил Найт
Нормативни документи:
• Закон за филмовата индустрия
• Правилник за работа на ИА НФЦ
• Закон за авторското право и сродните му права
• Правилата за кандидатстване по програми за финансиране в България и чужбина (Национален фонд Култура, ММС, Програма Медиа, ЕвроИмаж и др.)