CASM641 Майсторски клас на проф. Георги Дюлгеров I част

Анотация:

За студенти по кинорежисура. Могат да го посещават и студенти от специалности, имащи отношение към кино процеса.: оператори, художници, актьори, композитори.

Студентите ще получат една теоретична подготовка за спецификата на подготвянето и заснимането на 10 минутен игрален филм. Те ще придобият и практически умения за подготовка на късометражен игрален проект, за работа с камерата, с актьорите, с екип от художник, оператор и (желателно) звукорежисьор и композитор.

прочети още
Филмово и телевизионно изкуство

Преподавател(и):

проф. Георги Дюлгеров  
гл. ас. Антония Милчева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

•Как се подготвя заснема, монтира, озвучава и довежда до финален показ един късометражен игрален филм.

2) могат:

Да направят режисьорска адаптация на литературен текст, пригоден за 10 минутен игрален филм; да създадат в екип с оператор и художник режисьорска книга; да подберат актьори и да работят с тях пред камера; да заснемат, монтират, озвучат и мишват своя игрален филм; да го разпространят и покажат.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения по базовите понятия на кинорежисурата – сценарий, снимки, монтаж.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Основни понятия в игралния късометражен филм: случка (събитие), персонаж и неговото развитие, финален обрат. Прожекции и анализ на късометражни игрални филми, отличени на наши и международни фестивал
  2. Основни понятия в игралния късометражен филм: случка (събитие), персонаж и неговото развитие, финален обрат. Прожекции и анализ на късометражни игрални филми, отличени на наши и международни фестивал
  3. Работа по адаптиране на литературен текст. Основни познания при изготвянето на режисьорската книга
  4. Работа по адаптиране на литературен текст. Основни познания при изготвянето на режисьорската книга
  5. Създаване на режисьорска книга в екип с оператор и художник
  6. Създаване на режисьорска книга в екип с оператор и художник

Литература по темите:

Федерико Фелини, Шарлот Чандлър – “Аз, Фелини”, издателство “Хемус”, 1997

2. Ингмар Бергман – “Латерна магика”, издателство “Хемус”, 1996

3. Федерико Фелини – “Да направиш филм”, издателство “Наука и изкуство”, 1986

4. Федерико Феллини – Статьи, Интервью, Рецензии, Воспоминания – издательство “Искусство”, Москва, 1966

5. Луис Бунюел – “Моят последен дъх”, издателство “Народна култура”, София, 1985

6. Вим Вендерс – “Логиката на образите”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

7. Педро Алмодовар – “Киното на желанията”, разговори с Фредерик Строс, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

8. Андрей Кончаловски, Александър Липков – “Долни истини” и “Извисяваща лъжа”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

9. Мартин Скорсезе – “Моите удоволствия на киноман”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

10. Уди Алън – “Аз пиша чрез филми”, разговори със Стиг Бьоркман, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

11. Райнер Вернер Фасбиндер – “Анархия на фантазията”, текстове и интервюта, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

12. Акира Куросава – “Нещо като автобиография или потта на жабата”, издателство “Наука и изкуство”, 1989

13. Хичкок & Трюфо, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

14. Анджей Вайда „Киното и останалият свят. Двоен Поглед”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

15. Куентин Тарантино, „Аз харесвам насилието в киното”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

16. Кшищоф Зануси, „Време да се мре”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

17. Били Уайлдър, „Аз не правя кино. Аз правя филми”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

18. Жан-Клод Кариер, „Невидимият филм”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

19. Стивън Спилбърг, „Киното е моят порок”, ИК “Колибри”, библиотека “Амаркорд”

Средства за оценяване:

Дискусия

Практически изпит