BEHM186 Описание и формулировка на случая
Анотация:
Курсът въвежда студентите в областите от знания и развива уменията им да използват технологията формулировка по случай при изграждане и поддържане на терапевтична ситуация с пациенти. Курсът предоставя ключови клинични умения за работа с деца и възрастни.

Преподавател(и):
доц. Светлозар Василев д-р
Описание на курса:
Компетенции:
1) Познания: да прилагат концепции от областите на психологията на развитието, системната и психоаналитична теории към терапевничната ситуация.
2) Умения:
да организират данните от оценката във формулировка по случая, която да съгласуват с пациентите;
да използват формулировката в хода на терапевтичния процес като основа за интерпретации и терапевтичното поведение.
Предварителни изисквания:
не
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Спери, Л. (1992): Психиатрични формулировки на случай, Издание на Българска Психиатрична Асоциация, София 1992;
Gabbard, G. (1994): “Psychodynamic assessment of the Patient”, Chapter 3 (pp. 61-68), in "Psychodynamic Psychiatry in Clinical Practice", American Psychiatric Press, Washington 1994.
Hinshelwood, R. (1991): “Psyhodynamic case formulation in assessment for psychotherapy”, British Journal of Psychotherapy 8:166-174, 1991
Rhode, M. (2000): “Assessing children with communication disorders”, Chapter 1, pp. 9-33, in “Assessment in Child Psychotherapy”, eds. Rustin, M. & Quagliata, E., Tavistock clinic series, Karnac Books, London 2000.
Средства за оценяване:
тест
работа по казуси
участие в дискусиите