MBAM698 Дигитален маркетинг в туризма

Анотация:

Целта на курса „Дигитален маркетинг в туризма ” е да запознае студентите с основните постановки за същността, специфичните особености и направления на развитие на маркетинга, като философия на бизнеса, стратегия, политика и практика за поведението на туристическата фирма на пазара в условията на конкурентната дигитална икономика.

прочети още
Мениджмънт на туристическия бизнес

Преподавател(и):

доц. Милена Караилиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

• да систематизират и разширят своите теоретични знания и умения в областта на маркетинговото управление и дигиталния маркетинг

• да формират стратегическо мислене и отношение към бизнеса.

2) могат:

• да разработват методологията на оценка, избор и реализиране на маркетингови стратегии

• да формират умения за прилагане на теоретичните знания при решаване на конкретен практически проблем
Предварителни изисквания:
Базови познания за теорията на маркетинга.

Форми на провеждане:
Редовен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

  1. Дигитален маркетинг. Интернет маркетинг - същност, характеристики и съставни части. Измерване и оптимизиране на ефективността в дигиталния маркетинг.
  2. Маркетинг среда. Микромаркетинг среда. Макромаркетинг среда. Поведение на туристическата фирма към директен маркетинг.
  3. Маркетинг - анализ, диагноза и цели. Анализ на отрасъла и конкурентите. Маркетинг анализ. Маркетинг диагноза. Маркетинг цели. Маркетинг - маркетинг, стратегия, политика и план. Маркетинг бюджет и контрол.
  4. Предефиниране на маркетинговия микс и включване на клиентите в разработването на продукта. Маркетинг елементи и инструментариум. Маркетинг микс. Комуникация микс.
  5. Избор на целеви пазари. Международен маркетинг и защита на потребителите. Международни маркетингови изследвания. Международният маркетинг и бъдещето.
  6. Виртуални и хибридни събития - ключов инструмент в маркетинг трансформацията.
  7. Интернет реклама.
  8. Уеб сайта - мощен маркетингов инструмент.Оптимизация на уебсайта в търсачките (SEO). Създаване на уеб страници за таргетиране на съдържанието
  9. Виртуални и хибридни събития - ключов инструмент в маркетинг трансформацията.
  10. Комуникационни инструменти на директния дигитален маркетинг.
  11. Социални медии. Маркетинг в социалните мрежи.
  12. Дигитална кампания.
  13. Инфлуенсър маркетинг. E-mail маркетинг.
  14. Мобилен маркетинг.Блог маркетинг.
  15. Проект: Виртуални и хибридни събития - ключов инструмент в маркетинг трансформацията.

Литература по темите:

• Маринова, Н. „Международен маркетинг“, НБУ, 2017

• Рибов, М. „Новите технологии. Следващото поколение“, УНСС, 2021

• Тотева, М. „Ефективни инструменти за дигиталния маркетинг в „бизнес към бизнес“ организации, УИ, СУ „Св. Климент Охридски", 2022

Средства за оценяване:

Мултимедия