MBAM673 Индустрия на гостоприемството
Анотация:
Курсът запознава студентите със съвременното състояние на индустрията на гостоприемството, с нейното историческо развитие, със международните стандарти на обслужване на най-известните хотелски вериги в света, с правната регулация на туристическия бизнес в европейските държави членки на ЕС и с особеностите на функционирането на индустрията на гостоприемството.
Преподавател(и):
доц. Теодора Ризова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
Студентите ще усвоят знания относно същността, структурата и основните понятия на индустрията на гостоприемството
Ще познават нормативната база относно категоризацията и провеждането на туристически дейности в дестинации от ЕС и др.
Ще придобият знания за моделите на организация на туристическия бизнес в индустрията на гостоприемството
2) могат:
да организират туристическите дейности в различните средства за подслон и места за настаняване и в хотелските вериги
ще могат да подбират, ръководят и атестират кадрите в индустрията на гостоприемството според нормативните изсквания.
ще могат да прилагат иновативни ситеми за мениджмънт в туристическите предприятия на индустрията на гостоприемството
Предварителни изисквания:
- да имат необходимите знания по въведение в туризма, география на туризма, икономика на туризма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
- Индустрия на гостоприемството- същност,структура , основни понятия и значение
- Етапи на развитие на световната индустрия на гостоприемството- преглед
- Организационна структура на туристическите предприятия на индустрията на гостоприемството
- Подходи и класификация на туристическите предприятия
- Проектиране на туристически комплекси Особености при проектирането
- Системата на франчайзинга в туризма Хотелски вериги - видове
- Стандартизация и система на управление на качеството в хотелиерския бизнес
- Текущо оценяване
- Философия и специфика на ресторантьорския туристически продукт-същност, структура,
- Ресторантьорски вериги и стандарти на обслужване на видове гости
- Персонал в индустрията на гостоприемството.Трудови правоотношения
- Системите”All inclusive” и “Таймшеъринг” в индустрията на гостоприемството
- Цени и ценообразуване на туристическите продукти в индустрията на гостоприемството
- Грижа за клиента”- глобалната концепция на индустрията на гостоприемството
- Развитие на индустрията на гостоприемството в различните региони на света
Литература по темите:
Рибов, М, Туризъм в ерата на качеството, изд. Тракия М, ISBN 954-840-125-8
Walker,R.John, Supervision in the Hospitality Industry, publishing house: University of Florida ISBN 978-1119749202
Robert C. Ford , Michael C. Sturman, Managing Hospitality Organizations: Achieving Excellence in the Guest Experience, SAGE Publications,ISBN 978-1544321509
Micah Solomon, The Heart of Hospitality: Great Hotel and Restaurant Leaders,Select books,ISBN 978-1-59079-489-0-51795